داماد آبادانی چرا سر عروس 19 ساله را برید ؟

قتل ناموسی متاسفانه در جامعه خوزستان از رواج قابل تاملی برخوردار است. به نظر آسیب شناسان اجتماعی بسیاری از مردانی که مرتکب قتل‌ ناموسی می‌شوند مبتلا به بیماری‌های جسمی و روحی بوده و اکثرا متعلق به قشرهای پایین و محروم جامعه‌اند که زنان و دختران خود را بخشی از مایملکشان می‌دانند.

سر عروس فراری را بریدم !

به گزارش خبرنگار حوادث رکنا از آبادان ، مرد جوان آبادانی سرزنش را به دلیل خیانت از بیخ برید و خود را به عنوان قاتل ناموسی به پلیس معرفی کرد.

ساعت حدود 22:30 یکشنبه شب 25 خرداد جوان 23 ساله ای با در دست داشتن کاردی خونین با حضور در کلانتری11ولیعصر آبادان اظهار کرد به دلیل خیانت همسرش او را کشته است.

جوان آبادانی به ماموران گفت : سرهمسر 19ساله اش را ازتنش جدا کرده و در منطقه بهار 56 در کنار رودخانه بهمنشیر رها کرده است.

در پی این اظهارات مأموران پلیس بلافاصله با راهنمایی فردی که ادعا می کرد زنش را به قتل رسانده سر صحنه جرم رفته و مشاهده کردند قاتل سر زن جوان را از بدن جدا کرده و تنها سر مقتول به یک موبند است.

متهم قتل ناموسی در بازجویی های اولیه ادعا کرد همسرش متولد سال 1380و دختر عمویش بوده است.

علت قتل زن 19 ساله آبادانی

وی گفت : عروس جوان یک سال قبل 2 روز پس از مراسم عقد با مرد دیگری از خانه فرار می کند که داماد جوان  یک سال به جستجوی همسرش می پردازد تا این که او را در مشهد می یابد و همسرش را به بهانه این که بخشیده است به آبادان برمی گرداند.

عامل قتل ناموسی در ادامه گفت: در فرصتی مناسب سر همسر جوانش را در نزدیکی رودخانه با کارد از بدن جدا کرده و خود را به پلیس معرفی می کند.

جسد زن جوان به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات وبازجویی های تخصصی در خصوص ادعاهای مرد همسرکش توسط دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان دردست بررسی است.

خوزستان داغدار قتل‌ ناموسی

 قتل ناموسی به جنایت هایی اطلاق می‌شود که پدر، همسر، برادر، فرزند و به‌طور کلی مردی از خویشاوندان نزدیک زنی، او را به اتهام روابط نامشروع یا امتناع از ازدواج اجباری و یا اتهاماتی مشابه آن به انگیزه حفظ ناموس به قتل می‌رساند.

این نوع قتل‌ها متاسفانه در جامعه خوزستان از رواج قابل تاملی برخوردار است. به نظر آسیب شناسان اجتماعی بسیاری از مردانی که مرتکب قتل ناموسی می‌شوند مبتلا به بیماری‌های جسمی و روحی بوده و اکثرا متعلق به قشرهای پایین و محروم جامعه‌اند که زنان و دختران خود را بخشی از مایملکشان می‌دانند.

سربریدن نتیجه سوءظن

احمد الوانی 25 ساله با همکاری عمو و چند تن دیگر از مردان خانواده همسر 18 ساله خود را با ضربات چاقو در محل پل شهید ستاری اهواز به قتل رساند و سپس سر وی را کاملا از بدن بی‌جانش جدا کرد.وی بعد از ارتکاب قتل، سر بریده همسر خود را به در منزل شخصی فرستاد که فکر می‌کرد همسرش با وی رابطه داشته است.

نیروی انتظامی با تکمیل پرونده، متهمان را به شعبه قتل اداره آگاهی اهواز تحویل داد. عباس جعفری دولت‌آبادی رئیس وقت دادگستری استان خوزستان وقوع قتل ناموسی در این استان را مشکل جدی این استان می‌داند.

وی با بیان اینکه ریشه‌های قتل ناموسی در خوزستان «نهادینه شده است بیان کرد: عرف محلی وقوع این قتل‌ها را مجاز می‌شمارد و عاملان این قتل‌ها به هیچ وجه فراری نیستند. همچنین متاسفانه قتل‌های ناموسی در این استان به صورت بسیار فجیع رخ می‌دهد و خانواده مقتول نیز به طور معمول خواستار مجازات قاتل نمی‌شود.

قتل برای خودداری از ازدواج اجباری

طلیعه دختر زیبای روستایشان بود و همه دوست داشتند او عروسشان شود اما این دختر 23 ساله منتظر مردن آرزوهایش مانده بود. یکی از روزهای گرم طاهر برادر طلیعه با خوشحالی به خانه آمد و گفت که قرار است یکی از دوست‌هایش به خواستگاری خواهرش بیاید. طلیعه سرش را پایین انداخت و گفت: من او را دوست ندارم.

طاهر با شنیدن این حرف از جا پرید و به سمت طلیعه هجوم برد و گفت: یعنی می‌خواهی با کس دیگری ازدواج کنی. طلیعه حتی فرصت دفاع یا جواب را پیدا نکرد. شاهدان خبر دادند که برادر دلسوز خواهرش را به بدترین شکل ممکن کشت ولی خانواده او به دلیل تعصبات خانوادگی و بافت سنتی که داشتند شکایتی نکردند.

دولت‌آبادی اظهار داشت: در برخی مواقع، خانواده مقتول اقدام قاتل را وظیفه وی دانسته و برای کاهش مجازاتش تقاضای عفو می‌کند.این مقام قضایی همچنین با اعلام این‌که این قتل‌ها معمولا به دستور برخی بزرگان این افراد صورت می‌گیرد از تحت تعقیب قرار نگرفتن آمران این قتل‌ها در این استان اظهار تاسف کرده است.

پدری که دخترش را زنده زنده سوزاند

سمیه زنی 27 ساله بود که یک ازدواج ناموفق داشت و رابطه‌اش اصلا با پدر و برادرش خوب نبود.یک روز پدر خانواده به کمک پسرش تصمیم گرفت دخترش را بکشد. کاظم 56 ساله اظهار داشت: دخترم تماس‌های مشکوک تلفنی زیادی داشت و با این احتمال که او با مردان غریبه، رابطه دارد به تنهایی جانش را گرفتم. امیر بی گناه است و هیچ دخالتی در ماجرا نداشت. من به خاطر غیرتم این کار را کردم و حالا‌ هر چه قانون حکم کند می‌پذیرم.

وی ادامه داد: دخترم مشکلات اخلاقی داشت و آبروی ما را برده بود. خیلی تلاش کردم تا سر به راه شود اما نشد. آن روز دست و پایش را بستم تا فرار نکند. بعد او را داخل حمام بردم و رویش بنزین ریختم. باور کنید قصد کشتن نداشتم فقط می‌خواستم بترسد.

رحمان ابواحمدی وکیل پایه یک دادگستری در این‌باره گفت: مطابق ماده 220 قانون مجازات اسلامی، پدر یا جد پدری در صورت کشتن فرزند از مجازات مرگ (قصاص نفس) معاف است اما اگر جرم منجر به اخلا‌ل در نظم جامعه شده باشد می‌توان مجرم را به حبس محکوم کرد.

وی اظهار داشت: قتل ناموسی در حاشیه شهرها و نیز خود شهرها شاهد هستیم که ناشی از تضاد فرهنگی است که میان زندگی روستایی و شهری به وجود می‌آید. نوسانات اقتصادی و مشکلات اجتماعی از عوامل مهمی هستند که به این قتل‌ها منجر می‌شوند.

دختر نوجوان قربانی سوءظن پدر

دختر 16 ساله‌ای به نام نسرین در منزلی مسکونی به قتل رسید. با آغاز تحقیقات و پدر 50 ساله این دختر به نام عباس به‌عنوان قاتل بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت.او در مورد علت ارتکاب جنایت گفت: ساعت 5 صبح دخترم از منزل خارج شد و ساعت 9 صبح به منزل بازگشت اما من عصبانی بودم و به همین خاطر باهم درگیر شدیم و با شلیک 2 گلوله اسلحه شکاری به سر و پهلویش او را به قتل رساندم.او اظهار کرد که پس از ارتکاب این جرم با خوشحالی خبر قتل دختر نوجوان را به همسرش داده است.

او مدعی بود که همسرش نیز از کارهای دختر بسیار ناراحت بوده و همیشه از داشتن دختری مثل او احساس ناراحتی می‌کرده است. ابواحمدی اظهار داشت: در بسیاری از قتل ناموسی بعدا مشخص می‌شود که مسئله تنها یک شک و اشتباه ساده بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟