دعوای ساختگی دزدان برای سرقت از راننده های خودرو

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: 12 آذر ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت به شیوه زورگیری از کلانتری 115 رازی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

زورگیری از راننده ماشین

شاکی با حضور در پایگاه هشتم در خصوص لحظه سرقت به کارآگاهان گفت: با خودروی شخصی ام درحال تردد در میدان رازی خیابان "رباط کریم" بودم که ناگهان راکب و ترک نشیم یک دستگاه موتورسیکلت مسیر من را مسدود کردند و پس از ایراد ضرب وجرح با استفاده از سلاح سرد، گردنبندم را سرقت و از محل گریختند.

سرهنگ عزیزخانی افزود: در گام نخست تحقیقات با بررسی و بازدید انجام شده از محل سرقت مشخص شد که سارقان در معابری که تعداد عابران در آنجا به ندرت در حال تردد هستند و در ساعات پایانی شب و یا در زمان تاریکی هوا زورگیری با استفاده از سلاح سرد می کنند.

زورگیران خشن در دام پلیس

این مقام انتظامی گفت : در هنگام انجام تحقیقات پلیسی کارآگاهان پی به وقوع سرقت مشابهی بردند و در نهایت با یکسری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مالک موتورسیکلت به نام "ناصر" که دارای سابقه کیفری بود، می شوند.

وی با اشاره به اینکه ناصر در یک عملیات پلیسی با هماهنگی های قضائی در 7 خردادماه در حوالی خیابان ولیعصر دستگیر شد، گفت: ناصر پس از انتقال به پلیس آگاهی صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و اظهار داشت، از پاییز سال گذشته با همدستی یکی از دوستانم به نام صادق سرقت ها را انجام داده ام.

سرهنگ عزیزخانی با اشاره به اینکه کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی پاتوق صادق در محله نواب شدند، بیان داشت : با هماهنگی های قضائ در یک عملیات پلیسی صادق در مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال یافت.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی گفت : هر دو متهم تاکنون به 5 فقره سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کرده و ارزش ریالی این سرقت ها بالغ بر 7 میلیارد ریال توسط کارشناسان برآورد شده است.

وی در پایان اظهار داشت: با دستور بازپرس دادسرای ناحیه 34 تهران هر دو متهم با صدور قرار بازداشت برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان در اختیار این پایگاه قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 576420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟