چرا این مرد در کرمانشاه اعدام نشد؟! / او 2 طایفه را به هم ریخته بود!

به گزارش رکنا ، رییس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ بین ۲ طایفه در یکی از شهرستان های استان به دلیل اختلاف درگیری رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید.

جبار تجری افزود: در همان آغاز نزاع پاسگاه مربوطه اقدام به دستگیری قاتل و تشکیل پرونده اولیه کرد و پس از طی مراحل قانونی و ثبت پرونده در دادسرای شهرستان و بازجویی های لازم در نهایت حکم قصاص برای مجازات قاتل صادر و پرونده سیر مراحل تایید و استیضان خود را طی کرد.

خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: پس از درخواست خانواده قاتل برای اخذ رضایت و دستور دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، این پرونده در ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه و شعبه ۴۵ سازش در قتل، ثبت و همکاران این مجموعه با حضور مکرر در شهرستان و جلسات ویژه در دفتر این ستاد و ایجاد همدلی و صلح در بین اهالی روستا موفق به جلب و ثبت رضایت بی قید و شرط در یکی از دفترخانه های کرمانشاه شدند و خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند.

 با تلاش مسوولان قضایی، بزرگان و ریش سفیدان استان در سال ۱۳۹۸ بیش از پنج هزار پرونده دادگستری منجر به صلح شد که در این بین ۴۵ فقره پرونده قتل بوده است.

سال گذشته همچنین ۱۸ هزار و ۷۴۷ پرونده هم در شورای حل اختلاف به صلح و سازش رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟