باند کاسکو در تهران راز عجیبی داشت / دزد خونسرد با همسرش به سفر رفته بود! + فیلم گفتگوی اختصاصی
حجم ویدیو: 44.68M | مدت زمان ویدیو: 00:05:30

به گزارش اختصاصی رکنا، 30 فروردین ماه امسال بود که زنگ خانه ویلایی در منطقه قلهک به ماموران کلانتری 124 قلهک مخابره شد و تیمی از ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

ماموران با حضور در خانه ویلایی اطلاع پیدا کردند که 3 سارق جوان در نقش یک سازمان خدمت رسان به مردم به خانه زوج مسن مراجعه کرده و پس از بستن دست و پاهای سرایدار و اعضای داخل خانه دست به سرقت میلیونی زده اند.

اسارت زن و مرد تهرانی در خانه

با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران پایگاه 3 پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شدند و کارآگاهان در گام نخست زوج پیر را هدف تحقیق قرار دادند.

زن 75 ساله به ماموران گفت: داخل خانه بودیم که صدای زنگ خانه به صدا در آمد، پسر جوانی خود را کارمند یک ارگان خدمات رسان معرفی کرد که سرایدار باغ به جلو در رفت. دقایقی گذشت که ناگهان صدای در خانه آمد که به جلوی در رفتم که در این صحنه پسر جوان با تهدید مرا به داخل خانه کشاند و همدستانش همراه با سرایدار که دست و پاهایش بسته شده بود به داخل خانه شدند.

این زن ادامه داد: دزدان دست و پاهایمان را بستند و در ادامه داخل خانه شروع به جستجو کردن که 11 چک امضا شده میلیونی و لپ تاپ و کارت بانکی مان را سرقت کردند و یکی از آنها با کارت های بانکی از خانه خارج شد و با اطمینان از رمز کارت ها به خانه بازگشت و سپس با همدستانش و وسایل سرقتی پا به فرار گذاشتند.

سرقت هولناک از خانه ویلایی برای خرید کاسکو

دستگیری سارقان خشن باند کاسکو

کارآگاهان با تجسس در محل سرقت و با توجه به کارت های بانکی سرقت شده سرنخ های پلیسی از دزدان به دست آوردند که در گام نخست طراح این باند که جوان 27 ساله ای به نام مسعود است در جنوب تهران دستگیر شد.

مسعود در همان ابتدا به سرقت شان اعتراف کرد و با اظهارات این سارق تازه کار حسن نیز که با او در یک اداره کار می کردند دستگیر شدند و در ادامه حمید که به اهواز سفر کرده بود در عملیات پلیسی دستگیر شد.

سرقت برای خرید کاسکو

مسعود 27 ساله کارمند یک اداره خدمات رسان است طراح این باند سرقت خشن است و ادعا می کند با پول های سرقتی یک کاسکو گرانقیمت خریده است.

سابقه داری؟

نه، تا حالا کار خلاف نکرده بودم.

چه نقشی در باند داشتی؟

طراح باند بودم.

چطور به فکر سرقت افتادی؟

سوار بر موتور بودم و قرص متادون خورده بودم که در منطقه قلهک خانه ویلایی را دیدم و همانجا تصمیم به سرقت گرفتم و به حمید و حسن زنگ زدم و آنها هم پذیرفتند.

از داخل خانه اطلاع داشتی؟

نه، حسن و حمید هم پرسیدند ولی به دروغ گفتم اطلاعاتم در خصوص داخل خانه کامل است.

نقشه سرقت چه بود؟

در نقش مامور یک ارگان خدمات رسانی به مردم به جلوی در خانه ویلایی در قلهک رفتیم، ابتدا سرایدار در حیاط را باز کرد که او را با گرفتیم و وارد خانه شدیم و سپس دست و پاهای سرایدار را بستیم و بعد از آن حسن وارد خانه شد که زن سن بالا در خانه را باز کرد و حسن او را گرفت و در ادامه ما هم به کمکش رفتیم و زوج میانسال را همراه سرایدار داخل خانه زندانی کردیم و به همه جای خانه را گشتیم.

چه وسایلی سرقت کردی؟

لپ تاپ، 11 چک میلیونی امضا شده و 4 کارت بانکی، شارژ، گوشی موبایل.

چقدر پول به دست آوردی؟

نزدیک 12 میلیون تومان پول نقد سهم هر یک از ما شد.

با پول سرقتی چه کردی؟

یک کاسکو به قیمت 9 میلیون تومان خریدم.

یعنی دغدغه زندگی ات کاسکو بود؟

قرص متادون خورده بودم و نمی دانستم چه کار می کنم.

شغل؟

در یک اداره کار می کنم و حقوق خوبی دارم.

پس چرا دزدی؟

تحت تاثیر مامواد این کار را کردم.

دزدی بخاطر زن و بچه

حمید 29 ساله که متاهل است ادعا می کند به خاطر بی پولی و شرایط سخت زندگی ام مجبور شدم دست به این سرقت بزنم و وقتی شنیدم همدستانم دستگیر شدند به اهواز رفتم اما خیلی زود دستگیر شدم.

سابقه داری؟

یکبار به خاطر پلاک مخدوش دستگیر شدم و 2 ماه زندان بودم که تبرئه شدم.

شغل؟

با موتور کار می کردم.

چرا دزدی؟

صاحبخانه گفته بود 6 ماه دیگه می خواهد خانه اش را بازسازی کند و من باید از آنجا بلند می شدم چون پول رهن و اجاره نداشتم دست به سرقت زدم.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

بله.

شنیدم به اهواز فرار کردی؟

با همسر و فرزندم به سفر رفته بودیم، وقتی به تهران بازگشتیم یکی از بچه محل ها به من زنگ زد و اعلام کرد که مسعود دستگیر شده و همانجا تصمیم به فرار گرفتم و به اهواز رفتم اما خیلی زود دستگیر شدم.

ارزشش را داشت؟

نه. آزاد شوم کارگری می کنم اما دیگر دست به این کار نمی زنم.

سرقت احمقانه

حسن 28 ساله که شرایط مالی و کاری خوبی دارد وقتی دوستش پیشنهاد سرقت داد بدون هیچ حرفی پذیرفت و بعد از دستگیری می گوید یک کار احمقانه کردم.

سابقه داری؟

نه.

شغل؟

همکار مسعود هستم و در یک اداره کار می کردم.

پس چرا دزدی؟

کار احمقانه ای بود که انجام دادم.

چرا پیشنهاد را پذیرفتی؟

واقعا نمی دانم ولی وقتی دیدم دوستانم می خواهند دزدی کنند من هم با آنها همراه شدم.

ازدواج کردی؟

بله.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

نه.

با پول ها چه کردی؟

هنوز کاری نکرده بودم و منتظر بودم شرایط عادی شود و بعد پول ها را خرج کنم که دستگیر شدم.

توصیه پلیسی

سرهنگ داوود فرد جانشین پلیس آگاهی تهران در راستای این خبر گفت:در این پرونده مالباخته همراه همسر و سرایدار که داخل خانه بودند از سوی این 3 جوان به اسارت گرفته شده و پس از بستن دست و پاهای آنها اقدام به سرقت میلیونی از داخل خانه می کنند که ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اقدامات پلیسی و فنی موفق به شناسایی نفر اصلی این باند شده که پس از دستگیری وی دیگر اعضای باند نیز دستگیر شدند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند این افراد خارج از ساعت غیرمتعارف به در خانه مراجعه کرده اند که اگر به این نکته توجه می شد این افراد موفق به ورود نمی شدند.

سرهنگ داوود فرد ادامه داد: از افراد حتما کارت شناسایی و مجوز ورود گرفته شود و در صورت مخالفت حتما با پلیس 110 تماس گیرند.

جانشین پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: در زمان استخدام افراد به عنوان سرایدار یا پرستار حتما از مراجع ذی الصلاح تاییده گرفته شود.

بنا به این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 571506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟