مرد موبایل فروش از 2 خریدار پلید رکب خورد / در تهرانسر فاش شد +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، چندی پیش یکی از مغازه داران منطقه تهرانسر با پلیس تماس گرفت و از سرقت دخل مغازه اش خبر داد. او گفت: دو مرد جوان به بهانه خرید وارد مغازه ام شدند. یکی از آنها مرا به گوشه ای از مغازه کشاند و با پرسیدن سوال درخصوص قیمت ها و کیفیت کالاها حواس مرا از نفر دوم پرت کرد. در این فرصت همدستش خود را به دخل مغازه رسانده و از غفلتم استفاده کرده و پول های داخل مغازه و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد.

بدنبال این شکایت تحقیقات از سوی ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر آغاز شد و در ادامه بررسی ها ماموران با شکایت ها مشابه از دخل مغازه ها و گوشی های تلفن همراه مغازه داران مواجه شدند. سرقت ها از مغازه های بزرگ صورت گرفته بود و دو مرد جوان به این شیوه از آنها سرقت کرده بودند.

سابقه دار بودن سارقان

در اقدامات اولیه ماموران به سراغ دوربین های مداربسته محل های سرقت رفته و تصویر دو سارق جوان بدین ترتیب بدست آمد.

باتوجه به اینکه احتمال می رفت سارقان سابقه دار هستند، ماموران کلانتری به سراغ آلبوم متهمان سابقه دار رفته و با بررسی تصاویر، هویت یکی از متهمان شناسایی شد.

با شناسایی  یکی از متهمان، ماموران راهی مخفیگاه او شدند، اما متهم جوان مخفیگاهش را دو ماه قبل تغییر داده بود.

کمک سامانه همیاب 24

بررسی ها برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد یکی از مالباختگان به پلیس مراجعه کرد و مدعی شد گوشی تلفن همراهش که به سرقت رفته بود از طریق سامانه همیاب ۲۴ ثبت نام شده و مشخص شده که سیم کارت داخل تلفن همراهش که به سرقت رفته قرار گرفته و شخصی از تلفن همراه او استفاده می کند.

سرنخی که مالباخته در اختیار تیم تحقیق قرار داد، باعث شد تا ماموران هویت فردی که از تلفن همراه سرقتی در حال استفاده بود شناسایی و دستگیر شود. مرد جوان که مرد افغانی بود در تحقیقات بیان کرد که گوشی تلفن همراه را از فردی در محله شهرک استقلال خریداری کرده است.

با راهنمایی های مرد افغان، فروشنده تلفن همراه شناسایی شد و با هماهنگی های قضایی، ماموران کلانتری تهرانسر وارد عمل شده و شبانه فروشنده تلفن همراه سرقتی را بازداشت کردند.

اعترافات سارق جوان

در بازرسی مخفیگاه از مرد جوان 3 تلفن همراه کشف شد. متهم جوان پس از انتقال به کلانتری به سرقت های سریالی با همدستی مرد جوانی به نام ساسان اعتراف کرد.

با شناسایی هویت ساسان، ماموران راهی محل شده و در مخفیگاه او ۴۳ دستگاه گوشی سرقتی کشف شد.

با بررسی سریال های تلفن همراه مشخص شد که ۱۰ تا از آنها سرقتی است و با شناسایی مالکان گوشی های سرقتی، از آنها خواسته شد برای شناسایی سارق و تحویل اموالشان به کلانتری بروند‌.

با مراجعه مالباختگان و مواجه حضوری، آنها سارقان مغازه شان را شناسایی کردند.

در ادامه بررسی ها مشخص شد که تعدادی از تلفن همراهی همراهی که در مخفیگاه ساسان کشف شد شماره سریالش پاک شده است که طبق اظهارات متهم اصلی این پرونده، قصد فروش به اتباع بیگانه را داشته است.

سرهنگ محمود مالمیر، رییس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر با اعلام این خبر گفت: ارزش اموال مکشوفه حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است و متهمان به بیش از ۶۰ فقره سرقت به این نحو اعتراف کردند.

توصیه پلیس با فروشندگان موبایل

سرهنگ مالمیر به فروشندگان و به خصوص افرادی که پشت دخل مغازه ها می ایستند، توصیه می کند: از قراردادن تلفن همراه پشت میز و پیشخوان جلوگیری کنند. چرا که باعث می شود سارقان از غفلت آنها استفاده کرده و گوشی تلفن همراهشان را به سرقت ببرند.

رییس کلانتری تهرانسر همچنین در صورت مفقودی یا سرقت تلفن همراه در سامانه همیاب ۲۴، یکی از راه هایی است که می توانند به تلفن همراهشان برسند و از این راه کمک زیادی هم به پلیس می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 569869 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟