دسیسه  پلید مردان سیاهپوش  در شب های مشهد

به گزارش رکنا،  پژو پارس به دور از دیگر خودرو‌ها در نقطه تاریکی از خیابان پارک شده بود. ۲ جوان که لباس‌های تیره به تن داشتند و به رنگ شب درآمده بودند، به حالت نیم‌خیز به خودروی سواری نزدیک شدند. خودرو قفل و بست درست و حسابی نداشت و طعمه خوبی برای سرقت بود. اما همین که می‌خواستند در آن را باز کنند، صدای آژیرش نقشه آن‌ها را خنثی کرد و موجب شد تا مردان سیاه‌پوش از محل متواری شوند.

مالک خودرو سراسیمه و خواب‌آلود به محل خودرواش آمد، اما خبری نبود و با این احتمال که گربه‌ای روی کاپوت پریده باشد، به خانه برگشت. مردان سیاه‌پوش کمی صبر کردند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد و خواب مالکش سنگین شود. آن‌ها با تغییر شگردشان، آن‌قدر خودرو را هول دادند تا مطمئن شدند که در صورت آژیر کشیدن دوباره، خواب صاحبش پریشان نمی‌شود.

بیست‌و‌هفتم فروردین با اعلام سرقت یک خودروی پژو پارس در نیمه‌شب، مأموران انتظامی به خیابان امام رضا (ع) رفتند. اظهارات مالک خودرو و آنچه دیده بود صورت‌جلسه شد و ضابطان قضایی از او خواستند تا برای رسیدگی به شکایتش به کلانتری مراجعه کند.

شناسایی یک زانتیای سرقتی در مشهد

مشخصات این خودرو به تمام تیم‌های گشت پلیس مشهد اعلام شد، اما با گذشت چند هفته از آغاز اقدامات پلیسی، خودروی سرقتی پیدا نشد. بیست و هفتم اردیبهشت، یک ماه پس از سرقت، مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد مشهد هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود، به یک زانتیای در حال تردد مشکوک شدند.

مأموران با استعلام پلاک خودرو متوجه شدند که پلاک آن متعلق به خودروی دیگری می‌باشد از همین رو تیم گشت کلانتری هاشمی‌نژاد، با نزدیک شدن به سواری زانتیا از راننده آن خواستند تا خودرواش را در کنار خیابان متوقف کند. اما راننده بدون توجه به اخطار مجریان قانون با سرعت از محل متواری شد و مأموران کلانتری هاشمی‌نژاد هم به تعقیبش پرداختند. این تعقیب و گریز ادامه داشت تا اینکه مأموران قانون به ناچار دست به اسلحه شدند و با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح چند تیر هوایی شلیک کردند و در نهایت زانتیا را در چهارراه شهدا متوقف کردند.

بررسی شماره انتظامی پلاک نصب شده روی زانتیا، نشان می‌داد که این پلاک متعلق به یک خودروی پژو ۴۰۵ سرقتی است. مأموران که با یک باند حرفه‌ای سرقت خودرو روبه‌رو شده بودند، بازجویی‌های تخصصی‌شان را آغاز کردند.

اعتراف به سرقت پژو پارس توسط مردان سیاه پوش در مشهد

این سارق جوان که سابقه‌دار است و به تازگی از زندان آزاد شده، در بازجویی‌های تخصصی که با هماهنگی مقام قضایی آغاز شده بود، نتوانست با داستان‌سرایی‌هایش مأموران را فریب دهد. او به ناچار اعتراف کرد که در زندان با هم‌بندی‌اش نقشه سرقت خودرو‌ها را کشیده و پس از آزادی نقشه شومشان را اجرا کرده‌اند.

او همچنین اعلام کرد که حدود یک ماه پیش یک خودروی پژو پارس سفیدرنگ را در حوالی خیابان امام رضا (ع) با یکی از دوستانش سرقت کرده‌اند و یک هفته پس از آن دوستش سوار بر یک خودروی سرقتی زانتیا در عوارضی بزرگراه باغچه شناسایی و دستگیر شده است.

فقط ماشین‌های گران‌قیمت می‌دزدیدیم / مردان سیاه پوش در مشهد اعتراف کردند

متهم در ادامه اعترافاتش ضمن تشریح شگردشان در سرقت خودرو اعلام کرد برای اینکه پول بیشتری به دست بیاوریم، فقط خودرو‌های گران‌قیمت را می‌ربودیم و قطعات آن‌ها را می‌فروختیم.

مأموران، مالکان خودرو‌های زانتیای کشف شده را شناسایی کردند و در ادامه بررسی‌های تخصصی پرونده یک منزل مسکونی شناسایی شد که سارقان اقدامات شرورانه‌شان را آنجا ساماندهی می‌کردند.

بازرسی این منزل با هماهنگی مقام قضایی انجام و به کشف پژو پارس سرقتی خیابان امام رضا (ع) و تعدادی پلاک و لوازم داخلی خودرو منجر شد. در بررسی‌های بعدی مشخص شد که پلاک خودروی پارس هم متعلق به سواری ۴۰۵ دیگری است که سارقان برای ردگم‌کنی بر روی این خودرو نصب کرده بودند. در نهایت خودروی کشف شده به همراه قطعات خودرو‌ها از این محل انتقال داده شد و موضوع کشف خودروی پژو پارس به مالکش اطلاع‌رسانی شد.

کشف ۸ فقره سرقت خودرو در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به جزئیاتی از این پرونده اعلام کرد که متهم دستگیر شده تاکنون به ۸ فقره سرقت خودرو با همدستی دوستش اعتراف کرده‌است که تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

سردار ابراهیم قربانزاده با اشاره به جزئیات یک پرونده سرقت سریالی تجهیزات خودرو‌های خارجی در حوزه استحفاظی کلانتری آبکوه مشهد، بیان کرد: با اعلام چندین فقره سرقت لوازم خودرو‌های لوکس، گروهی از افسران تجسس کلانتری آبکوه مأمور رسیدگی به این پرونده شدند.

پرسه‌زنی‌های موتورسیکلت آبی‌رنگ راز سارقان مشهد را لو داد

این مقام ارشد نظامی استان ادامه داد: مأموران دایره تجسس کلانتری آبکوه با اجرای طرحی ویژه، موفق به چهره‌زنی متهم این سرقت‌ها شدند. از همین رو گشت‌های نامحسوسی در سطح منطقه فعال شد تا اینکه گروهی از افسران پلیس به پرسه‌زنی‌های یک موتورسیکلت آبی‌رنگ که چمدانی بزرگ نیز عقب موتورش بسته بود در محدوده بولوار جانباز مشکوک شدند. مأموران این موتورسیکلت را متوقف و در بازرسی از چمدان همراه راکب موتور تعداد زیادی چک، اسناد متعدد و لوازم خودرو‌های مختلف را کشف کردند.

به گفته سردار قربانپور، مأموران این فرد را که جوانی سی‌وپنج ساله است به کلانتری منتقل کردند و نتایج استعلام‌های صورت گرفته نشان داد که او در آخرین روز سال گذشته از زندان آزاد شده است.

سردار قربانزاده افزود: براساس اعترافات متهم او با تخریب شیشه خودرو‌های خارجی اقدام به سرقت لوازم درون خودرو و تجهیزات این خودرو‌ها می‌کرده و تاکنون به ۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده است. پرونده این سارق سابقه‌دار هم برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

 

کدخبر: 569048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟