راز عجیب 3 بچه محل که ابوسعید تهران دستگیر شدند / کرونا به آن ها مرخصی داده بود + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ چنگیز ایدون رئیس کلانتری 112 ابوسعید  گفت: ظهر روز 21 اردیبهشت ماه ماموران کلانتری از طریق تماس تلفن شهروندی در جریان سرقت لوازم داخل خودروی  پراید در نزدیکی پمپ بنزین منطقه ابوسعید قرار گرفتند و در ادامه عوامل عملیات کلانتری برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی مراجعه و متوجه شدند، 2 موتور سوار قصد سرقت لوازم داخل خودروی یک دستگاه سواری پراید را داشتند که با اعتراض شهروند مواجه و از محل متواری می شوند.

اجرای طرح مهار برای دستگیری دزدان

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعلام سرقت به تازگی اعلام شده بود و احتمال این می رفت که سارقان در همان حوالی باشند، طرح مهار و دستگیری سارقان آغاز و تعداد گشت زنی های انتظامی در محدوده کلانتری افزایش یافت.
سرهنگ ایدون افزود: گشت زنی های هدفمند ادامه تا اینکه پس از چند ساعت گشت زنی ماموران کلانتری به رفتار 2 موتورسوار جوان مشکوک و برای بررسی موضوع موتورسیکلت را بلافاصله متوقف کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی های ابتدایی مشخصات کارت موتور با شماره پلاک انتظامی مطابقت داشت ولی در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کارت موتورسیکلت با شماره موتور و بدنه موتورسیکلت مطابقت ندارد.
وی گفت: در گام بعدی از تحقیقات اولیه ماموران کلانتری پلاک انتظامی موتورسیکلت را استعلام و متوجه شدند موتور سیکلت سرقتی بوده و 10 روز پیش از محدوده کلانتری 111 هفت چنار به سرقت رفته بود.

دستگیری 3 بچه محل
کلانتر محله ابوسعید ادامه داد: متهمان پس از انتقال به کلانتری اظهار داشتند، هر 2 بچه محل هستند و برای سرقت لوازم داخل خودرو به محله ابوسعید آمده بودند و با موتورسیکلت های سرقتی لوازم داخل خودرو سرقت می کنند.
وی افزود: متهمان همچنین اعتراف کردند اموال سرقتی اعم از لوازم داخل خودرو و موتورسیکلت های سرقتی را به همدست دیگرشان که هم همراه آن سرقت می کند، تحویل می دهند و پول حاصله از فروش اموال سرقتی را بین خودشان تقسیم می کنند.
وی ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم سوم پرونده در غرب تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران کلانتری به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند تعدادی لوازم داخل خودرو و سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی از آن مکان کشف و متهم به همراه اموال سرقتی به کلانتری انتقال یافتند.

اعترافات دزدان

این مقام پلیسی اظهار داشت: متهمان به 30 فقره سرقت موتورسیکلت با همکاری یکدیگر در دو ماه اخیر اعتراف کردند.
وی بیان داشت: در پایش های اطلاعاتی و بررسی سوابق متهمان مشخص شد که هر 3 متهم سابقه دار بوده و و سال گذشته به دلیل ویروس کرونا به مرخصی آمده است و بلافاصله پس از رهایی از زندان با تشکیل باند لوازم داخل خودرو با موتورسیکلت های سرقت می کنند.
رئیس کلانتری 112 ابوسعید با اشاره به اینکه هر سه متهم برای اخذ دستور قضائی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالباختگان، کشف پرونده های سرقت لوازم خودرو و سایر جزئیات پرونده ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟