انهدام باند دزدان موتور سیلکت در تهران / راز این باند در سایت دیوار فاش شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگگفت: در اواسط آبانماه سال گذشته حین گشت زنی عوامل گشت پلیس آگاهی در محدوده خیابان ولنجک به راننده موتورسیکلت ان اس به همراه مشکوک شدند که با استعلام صورت گرفته مشخص شد پلاک موتورسیکلت دارای سابقه سرقت می باشد که بلافاصله موتورسیکلت توقیف و راکب به هویت داود بازداشت شد.

تحقیقات در  پلیس آگاهی تهران

پرونده با موضوع سرقت موتورسیکلت تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار کارآگاهان اداره 7 قرار گرفت.
کارآگاهان در ابتدای تحقیقات و با بررسی پلاک و ارکان اصلی موتورسیکلت بدست آوردن پلاک سرقتی و غیر بوده و ارکان اصلی موتورسیلکت نیز مخدوش شده است که با انجام اقدامات پلیسی و آزمایشگاهی اصالت موتورسیکلت مشخص شد که دارای سابقه سرقت در سال 95 از کلانتری 106 نامجو می باشد.

خرید موتور سرقتی از سایت دیوار

در تحقیقات صورت گرفته از داود اظهار داشت: من موتورسیکلت را از سایت خرید و فروش اینترنتی دیوار از شخصی بنام احد در شهرستان اراک خریداری کرده ام که بدنبال اظهارت وی احد در دیماه دستگیر و اظهار داشت موتورسیکلت را از شخصی بنام فرید در یکی از شهرستانهای غربی کشور خریداری کرده است.
این مقام ارشد انتظامی پلیس پایتخت افزود: کارآگاهان با هماهنگی قضایی راهی شهرستان اعلامی شدند که با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه فرید شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد که در بازرسی از مخفیگاه تعداد 2 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد و اظهار داشت موتورسیکلت ها را از چند 5 نفر سارق در تهران خریداری کرده ام که بدنبال اظهارات وی در یک عملیات پلیسی هر 5 سارق دستگیر و به جرم خود معترف شدند.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند تعداد 34 دستگاه موتورسیکلت مسروقه شامل : بنلی – ان اس – آپاچی – تی وی اس را از شهرستان موصوف و از ید خریداران اموال مسروقه کشف و توقیف کنند که تمامی موتورسیکلت های مسروقه در اردیبهشت ماه سال جاری به پلیس آگاهی منتقل شدند.
سردار علیرضا لطفی در پایان اشاره کرد: با توجه به اقدامات گسترده و پیچیده کارآگاهان اداره هفتم که منجر به کشف تعداد 37 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری سرقان و خریداران اموال گردید ارزش ریالی موتورسیکلت های مسروقه بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان برآورد می شود و تعداد 7 نفر مالباخته شناسایی شده است و متهمان نیز با صدور قرار قانونی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار می باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567105 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟