دزدان حرفه لوازم داخل خودرو دستگیر شدند / این باند حرفه ای شاه کلید داشتند +عکس

سرهنگ عباس مرادی سرکلانتر دهم پایتخت گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخلی خودرو در سطح کلانتری 161 ابوذر شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرقت با شاه کلید

این مقام انتظامی عنوان کرد: با حضور تیمی از ماموران و کارشناسان تخصصی کلانتری ابوذر مشخص شد که سرقت ها توسط تعدادی سارق با همکاری یکدیگر و با استفاده از شاه کلید رخ داده است و سارقان با باز کردن در خودروها اموال داخلی آن را سرقت کرده اند.

سرکلانتر دهم پایتخت با اشاره به افزایش گشت‌های انتظامی هدفمند افزود: 16 اردیبهشت ماه ماموران کلانتری ابوذر هنگام گشت زنی در محدوده خیابان " حسنی " به راننده و سرنشین یک دستگاه پراید مشکوک شده و در استعلام انجام شده مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد.

تعقیب و گریز پلیسی

وی تصریح کرد: با محرز شدن سارق بودن این افراد، خودرو گشت انتظامی کلانتری، طرح مهار و دستگیری سارقان را اجرا و دستور توقف خودرو را صادر کردند ولی راننده خودرو بدون توجه به فرمان های پلیسی با افزایش سرعت سعی در فرار از محل را داشت که در یک عملیات پلیسی خودرو سرقتی توقیف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

سرهنگ مرادی گفت: با انتقال متهمان به کلانتری ابوذر هر دو متهم به 100 فقره سرقت لوازم داخلی خودرو با همکاری همدستشان اعتراف و اظهار داشتند در پاتوق همدستمانمان که برای مصرف مواد مخدر مراجعه می کردیم با یکدیگر آشنا و تصمیم به سرقت لوازم داخل خودرو گرفتیم و اموال سرقتی را وی تحویل می دادیم.

فرار از طبقه چهارم ساختمان

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی پاتوق سارقان با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران کلانتری ابوذر به مخفیگاه سارقان اعزام و موفق شدند متهم را که قصد فرار از بالکن طبقه چهارم را داشت دستگیر کنند.

وی گفت: با حضور ماموران در محل زنی که در آن مکان حضور داشت دستگیر و در بازجویی های اولیه به مشارکت در سرقت ها اعتراف کرد.

سرکلانتر دهم توضیح داد: با دستگیری سارقان هر 4 متهم در تحقیقات مقدماتی اظهار داشتند، لوازم سرقتی را به مالخری در منطقه خلازیل به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی می فروختند و مبلغ به دست آمده را بین خودشان تقسیم و صرف تامین هزینه مصرف مواد مخدر می کردند.

وی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه مالخر اموال سرقتی در منطقه خلازیل با دستور قضائی مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر و در بازسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی اموال سرقتی لوازم خودرو و لوازم منزل از قبیل تلویزیون، فرش و.. کشف شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت به سابقه‌دار بودن این متهمان اشاره و تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره بر اینکه عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده توسط شهروندان علت عمده وقوع سرقت‌ها است ، افزود: شناسایی مال باختگان در دستور کار قرار دارد.

بنا به این گزارش، سرهنگ مرادی گفت: هر 5 متهم روانه دادسرا شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟