اتفاق عجیب بعد از 18 سال در پرونده قتل خانوادگی + عکس

به گزارش رکنا، اوایل بهار سال ۸۲ وقوع درگیری خونین در خانه ای در پیشوا به ماموران پلیس اعلام شد .شواهد نشان می داد در درگیری میان دو برادر مرد ۳۰ ساله ای به نام عزت با ضربه های چاقو کشته شده است.جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و برادرش علی به عنوان متهم بازداشت شد.

وی به درگیری خونین با برادرش به اعتراف کرد و در حالی پای میز محاکمه ایستاد که پنج فرزند بمقتول و پدر و مادرش از قصاص گذاشتند و اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به گذشت هستند. اما علی در این مدت دیه را پرداخت نکرد و همسر و پنج فرزند قربانی که در این سالها با مشکلات مالی روبرو بودند به ناچار ایران را ترک کرده و به افغانستان رفتند و دیگر پیگیر پرونده نشدند .به همین خاطر علی ۱۸سال در زندان ماند .وی درخواست اعسار را مطرح و از قضات دادگاه کمک خواست.

این متهم دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

وی گفت: آن زمان ۲۸ سال داشتم که از محل کار به خانه آمدم و متوجه شدم برادر بزرگترم با عمویم درگیر شده و او را به شدت کتک زده است. حال عمویم بد بود و برادرم دنده‌های او را شکسته بود. من که عصبانی شده بودم چاقو کشیدم و با چند ضربه برادرم را کشتم. اما واقعاً قصد قتل او را نداشتم.

وی ادامه داد: من ۱۸ سال است که در زندان مانده ام و حالا ۴۶ ساله هستم .من توان پرداخت دیه را ندارم و از قضات دادگاه می خواهم تا با تقسیط دیه موافقت کنند. بعد از اولین جلسه دادگاه که توانستم رضایت فرزندان برادرم را در ازای دریافت دیه جلب کنم آنها به خاطر مشکلات مالی به افغانستان رفتند و من دیگر دسترسی به آن‌ها ندارم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه این متهم در جلسه نخست دادگاه اعلام کرده بود توانست پرداخت دیه را به اولیای دم دارد درخواست اعسار وی را نپذیرفتند و با تقسیط دیه موافقت نکردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟