پیرمرد همسایه قربانی شلیک های بی هدف

به‌گزارش رکنا، این حادثه فروردین سال گذشته در تهران رخ داد و مأموران پلیس وقتی از ماجرا باخبر شدند به محل جنایت رفتند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد مردی ۶۰ ساله با شلیک گلوله پسر همسایه به قتل رسیده است و متهم نیز با یکی از دوستانش از محل جنایت فرار کرده است. با توجه به شناسایی متهم و خانواده‌اش سرانجام چند روز بعد پسرجوان و همدستش دستگیر شدند و چون پدر متهم نیز در مخفی کردن وی نقش داشت دستور بازداشت او نیز صادر شد.وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت ضمن اعتراف به قتل گفت: من قصد کشتن مرد همسایه را نداشتم روز حادثه مقدار زیادی مشروب خورده بودم و حالت عادی نداشتم.

بعد از اعتراف متهم به قتل و صدور کیفرخواست علیه او، پدر و دوستش که به او کمک کرده بودند پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و قضات شعبه 4 دادگاه کیفری استان تهران مسئول رسیدگی به این پرونده شدند. در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست علیه متهم خوانده شد. سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفته و خواستار صدور حکم قصاص شدند. آنها گفتند: بعد از گذشت یک سال از این حادثه ما هنوز هم در شوک هستیم که چرا این پسر جان پدر ما را گرفت. ما چند سال همسایه بودیم و رفت و آمد داشتیم اما هیچ اختلاف و کدورتی بین ما نبود و نمی‌دانم چرا چنین اتفاقی رخ داد و پدرمان به چه دلیل کشته شده است به‌همین خاطر درخواست قصاص برای متهم داریم. وقتی نوبت به متهم رسید او در جایگاه قرار گرفت و گفت: اتهام را قبول دارم اما من اصلاً قصدم قتل و کشتن آن مرد نبود چون او به من بدی نکرده بود و من و خانواده‌ام هیچ دشمنی با او نداشتیم.

متهم درباره اینکه اسلحه را چگونه تهیه کرده بود گفت: مدتی قبل سفری به عراق داشتم در آنجا خرید و فروش سلاح خیلی راحت و ارزان است من هم وسوسه شدم یک کلاشنیکف بخرم و آن را با خودم به ایران آوردم. اسلحه را در زیرزمین خانه نگهداری می‌کردم.

وی درباره روز حادثه گفت: آن روز با دوستم مشروب خوردم و از حالت عادی خارج شده بودم. کارهایی که می‌کردم دست خودم نبود. من اصلاً به یاد ندارم دقیقاً چه اتفاقی افتاد. اما تیراندازی را قبول دارم شلیک کردم و این اتفاق افتاد.

سپس نوبت به دوست متهم رسید. وی وقتی در جایگاه قرار گرفت گفت: من اتهامم را قبول ندارم چون اصلاً قصدم فراری دادن متهم نبود. ما سال‌ها در محله قلعه سین ورامین زندگی می‌کردیم. با رامین دوست بودیم روز حادثه او خیلی مشروب خورده بود و اصلاً در حال خودش نبود. یکباره به‌سمت زیرزمین رفت من اصلاً نمی‌دانستم که او کلاشنیکف دارد. وقتی اسلحه را دیدم خیلی ترسیدم رامین ناگهان بی‌هدف شروع به تیراندازی کرد که گلوله به مرد همسایه خورد. وقتی او خونین روی زمین افتاد رامین را سوار موتورم کردم و فرار کردیم.

در ادامه پدر متهم که او نیز اتهام معاونت در قتل از طریق تسهیل عمل قتل را در پرونده‌اش داشت در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در جریان این ماجرا نبودم وقتی باخبر شدم که پسرم قتل را مرتکب شده بود. من اصلاً خبرنداشتم در سفری که به عراق داشته با خودش اسلحه آورده است. او این سلاح را در زیرزمین مخفی کرده بود. این مرد ادامه داد: ما هیچ دشمنی با همسایه‌مان نداشتیم. مقتول مرد بسیارخوبی بود ما هیچ بدی از او ندیده بودیم من از خانواده‌اش طلب بخشش دارم و عذرخواهی می‌کنم.

در ادامه وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را مطرح کرد و با توجه به ادعای موکلش درباره بی‌اراده بودن به‌دلیل مشروب خوردن خواستار توجه دادگاه به این مسأله شد.

در ادامه نیز رامین بار دیگر گفت: من به عمد این کار را نکردم و از اتفاقی که افتاده است بسیار پشیمان هستم وخواستار بخشش اولیای دم هستم.

در پایان جلسه دادگاه، قضات شعبه 4 برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 564007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟