ردپای رییس باند ایرانی در سوئد بود! / ایرانی ها در دام مرد نامرئی!

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با «شهروند»: گردش مالی صاحبان حساب‌ها که از حد مجاز بیشتر شد، ماجرای فعالیت این باند لو رفت.

باندی که سردکردگی آن را فردی در سوئد عهده‌دار بود. این مرد با راه‌اندازی یک سایت شرط‌بندی و قمار توسط رابط‌هایش در استان گلستان مردم را فریب می‌داد و حساب‌هایشان را خالی‌می‌کرد.

اما این تنها بخشی از فعالیت‌های تبهکارانه مرد کلاهبردار بود. او با وعده‌های وسوسه‌انگیز، مردم را به ثبت‌نام در سایت قماربازی‌اش ترغیب می‌کرد و از طریق حساب بانکی آنها دست به پولشویی می‌زد. اعضای این باند توانستند با این شگردها میلیاردها تومان پولشویی و کلاهبرداری کنند.

از چند وقت پیش این پرونده پیش‌روی دستگاه قضائی استان گلستان قرار گرفت و مأموران پلیس رسیدگی به این ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند. پلیس در تحقیقات خود دریافت که یک باند وسیع در حال هک و خالی‌کردن حساب مردم است. مردمی که پس از ثبت‌نام در یک سایت شرط‌بندی و ثبت‌ اطلاعات حساب بانکی‌شان با خالی‌شدن موجودی‌شان مواجه می‌شدند.

در تحقیقات بعدی درنهایت هشت نفر از متهمان این پرونده دستگیر شدند. با بازداشت این هشت نفر جزئیات فعالیت‌های گسترده این باند بزرگ مشخص شد. تحقیقات نشان داد که اعضای این باند افراد مختلفی را که مشکلات مالی زیادی داشتند، شناسایی می‌کردند و به آنها وعده می‌دادند که هفته‌ای دست‌کم ٥٠٠‌هزار تومان به‌ازای در اختیار قرار دادن حساب بانکی‌شان پرداخت می‌شود. آنها از این افراد می‌خواستند حساب بانکی باز کنند و پس از افتتاح همه اطلاعات حساب بانکی ازجمله رمز دوم کارت خود را در اختیار فردی که به آنان وعده پرداخت پول داده بود، قرار دهند و به‌ازای آن هفته‌ای و ماهانه مبلغی دریافت کنند.

یکی از متهمان که رابط سرکرده باند در استان گلستان بود، در اعترافات خود به مأموران گفت: «چند وقتی است که با سرکرده باند آشنا شدم. او در استان گلستان زندگی می‌کرد و چند ‌سال پیش به کشور سوئد رفت. او در آنجا یک سایت شرط‌بندی راه‌اندازی کرد و ما نیز در گلستان مردم را شناسایی می‌کردیم.

قربانیان را از بین آشناها و دوستان و حتی در فضاهای باز شناسایی و با آنها سر صحبت را بازمی‌کردیم. وقتی در جریان مشکلات مالی آنها قرار می‌گرفتیم، با وعده هفته‌ای ٥٠٠‌هزار تومان از آنها می‌خواستیم که حساب بانکی باز کنند و آنها چون مشکلات مالی زیادی داشتند و هر هفته ٥٠٠‌هزار تومان برایشان اتفاقی بسیار خوب بود، وسوسه می‌شدند و قبول می‌کردند، این پول هم به حساب آنها هر هفته واریز می‌شد و بعد از آن اطلاعات حساب را می‌گرفتیم.

از آن طرف رئیس باند در سوئد پول‌های سایت شرط‌بندی را به حساب این افراد واریز و بعد به حساب خودش و ما منتقل می‌کرد. وقتی فردی در سایت شرط‌بندی ثبت‌نام می‌کند، مبلغی را می‌دهد، بعد از آن هم پول‌های برد و باخت را باید بپردازد. همه این پول‌ها به حساب افرادی که طعمه بودند، واریز می‌شد.»

در روشی دیگر اعضای این باند وقتی افرادی در سایت شرط‌بندی ثبت نام می‌کردند، اطلاعات حساب‌شان را می‌گرفتند و آن را هک می‌کردند، بعد از آن هم تمام موجودی حساب را خالی و آن را به حساب افراد طعمه واریز می‌کردند. متهمان دراین‌باره نیز گفتند: «سایت شرط‌بندی در گروه‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرام تبلیغ می‌شد و از این طریق افراد زیادی برای ثبت‌نام در این سایت ترغیب می‌شدند.»

هادی‌ هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری گلستان درباره جزئیات این پرونده گفت: «سرشبکه این باند که در سوئد زندگی می‌کند، پول‌های حاصل از سایت‌های شرط‌بندی را به حساب افراد غیر واریز و با نقل و انتقال وجوه واریزی، میلیاردها تومان پولشویی می‌کرد. گردش مالی صاحبان حساب‌ها که از حد مجاز فراتر رفت، بررسی از حساب‌ها آغاز شد و ماجرای فعالیت این باند لو رفت.»

هادی‌ هاشمیان ادامه داد: «تاکنون هشت نفر از افراد این باند که کار شناسایی قربانیان و طعمه‌ها را برعهده داشتند، شناسایی و دستگیر شدند. گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی برای ترغیب افراد به فعالیت در این سایت‌ها از نام شرط‌بندی به جای قمار استفاده و بیشتر افرادی که در این سایت‌ها شرط‌بندی می‌کنند، نمی‌دانند شرط‌بندی همان قمار است و جرم محسوب می‌شود و فرقی بین قمار در فضای مجازی و قمار واقعی وجود ندارد. درحال حاضر نیز پرونده این افراد در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای مرکز استان درحال رسیدگی است و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند ادامه دارد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559414 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟