10 مرد خطرناک مشهد را نا امن کرده بودند / آنها چه می کردند؟

به گزارش رکنا، گزارش سرقت‌های سریالی خودرو و گوشی تلفن همراه در سطح شهر مشهد، تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی را در مسیر پیگیری‌های این پرونده قرار داد.

آنچه از مستندات و شواهد موجود در این پرونده به دست آمده بود، نشان از فعالیت باندی افرادی واحد داشت که مرتکب همه این سرقت‌های شبانه شده بودند بنابراین مأموران آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی این سارقان که احتمال می‌دادند بین ۵ تا ۱۰ نفر باشند، ادامه دادند.

در بررسی‌های بعدی این پرونده هم مشخص شد که اغلب خودرو‌های سرقت شده پراید هستند و سارقان با تخریب در آن‌ها، نقشه خود را عملی ساخته‌اند. کارآگاهان پلیس با استفاده از اظهارات برخی از مال‌باختگان و بررسی چند تصویر به ثبت رسیده از دوربین‌های مداربسته عامل اصلی این دزدی‌های شبانه را شناسایی و ردش را در محدوده کلانتری شفا زدند.

مأموران رسیدگی کننده به این پرونده در ادامه عملیات خود با همکاری تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری شفا متهم را در مخفیگاهش غافل‌گیر و او را دستگیر کردند.

متهم اصلی این پرونده که سابقه کیفری دارد ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبود و از سرقت‌های اتفاق افتاده اظهار بی‌اطلاعی کرد، اما به محض روبه‌رو شدن با چند تصویر از خودش آن هم در زمان سرقت یک پراید به حرف آمد و راز دزدی‌های سریالی خود را برملا کرد.

متهم در اعترافاتش مدعی شد که با همدستی ۸ نفر از دوستانش تاکنون ۷ دستگاه خودروی سواری پراید و یک دستگاه دوو سیلو را از مناطق مختلف شهر مشهد سرقت کرده است. این سارق سابقه‌دار در بخش دیگری از اعترافاتش هم گفت که تاکنون مرتکب ۷ فقره سرقت گوشی تلفن همراه، چند مورد سرقت لوازم خانه و دوچرخه شده است.

کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در ادامه پیگیری‌های خود ۸ همدست متهم که هر کدام در منطقه‌ای از مشهد مخفی شده بودند را شناسایی و در اقدامی ضربتی و غافل‌گیرانه دستگیر کردند.

به گفته رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه‌های متهمان به دام افتاده ۸ دستگاه خودروی سواری پراید و سیلو به همراه ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه، تعداد زیادی دوچرخه و لوازم خانگی مسروقه را کشف و ضمیمه پرونده آن‌ها کردند.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده بیان کرد: ۹ متهم دستگیر شده پس از اعتراف صریح به جرمشان برای تحقیقات بیشتر در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

زمین‌گیری سارق با شلیک تیر

در حالی که کارآگاهان پلیس آگاهی استان درگیر شناسایی و دستگیری اعضای باند ۹ نفره سرقت خودرو و تلفن همراه در مشهد بودند تیم دایره تجسس کلانتری نجفی طی یک تعقیب و گریز مسلحانه دست یکی از سارقان سریالی در منطقه هاشمیه را برای قانون رو ساخت.

ماجرای این عملیات از آنجا شروع شد که مأموران کلانتری نجفی رد یکی از سارقان را در یکی از خیابان‌های اطراف کلانتری زدند و به سراغ او رفتند. متهم که سوار بر یک دستگاه پراید بود تحت کنترل نامحسوس مأموران قرار داشت تا اینکه این فرد از حضور مجریان قانون مطلع و به سرعت خودرواش افزود تا از چنگ قانون بگریزد.

مأموران با فرار متهم به تعقیب او پرداخته‌اند و وقتی دریافتند که این سارق قصد تسلیم شدن ندارد، دست به اسلحه برده و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح چند تیر هوایی شلیک کردند. این تعقیب و گریز در بولوار وکیل‌آباد مشهد ادامه داشت تا اینکه ضابطین‌قضایی به سمت خودروی متهم نشانه روی کردند و با شلیک چند گلوله به چرخ‌هایش سرانجام آن را متوقف ساختند.

مأموران در ادامه این عملیات متهم فراری را که به تازگی از یک ساختمان مسکونی سرقت کرده بود، دستگیر کردند. ضابطین قضایی در بازرسی از خودروی متهم ۴ عدد باتری خودرو، یک حلقه رینگ و لاستیک، یک دستگاه ضبط و پخش، ۲ جعبه آچار، یک باند بزرگ و یک دستگاه چشمی دوربین مدار بسته سرقتی را کشف و ضبط کردند.

به گفته سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد خودروی متهم به دستور مقام قضایی توقیف شد و این فرد پس از تشکیل پرونده برای کشف تعداد جرائم ارتکابی در اختیار دادسرا قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد حسن سیرجانی

 

کدخبر: 558785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟