آزادی 296 زندانی در کرمانشاه

به گزارش رکنا ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از عفو ۲۹۶ زندانی استان کرمانشاه با موافقت رهبر انقلاب خبر داد.

شهرام کرمی خاطرنشان کرد: یکی از توصیه های مقام معظم رهبری، تقویت و رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی در همه بخش های جامعه است که در این زمینه ضریب اجرا ، تقویت و رعایت موازین بهداشتی در زندان کرمانشاه به نحو چشمگیری ارتقاء یافته است.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: به طورمستمر سطح زندان کرمانشاه ضدعفونی می شود و از زندانیان هم خواسته شده تا به نحو شایسته ای از ماسک و مواد ضدعفونی بهداشتی که در اختیارشان قرار داده شده است، استفاده کنند.

وی از حضور مستمر تیم های پزشکی در زندان خبر داد و اظهار داشت: زندانیان مرتب معاینه و تب سنجی می شوند و به علت اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و درمانی بسیار خوبی که در زندان کرمانشاه انجام شده است تاکنون با هیچ مورد مشکوک یا ابتلاء به کرونایی مواجه نشده ایم.

وی حفظ سلامت زندانیان را از اولویت‌های کاری دستگاه قضا دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای در امان ماندن زندانیان از ویروس منحوس کرونا، دادن مرخصی به ۱۷۷۷ نفر از آنهاست که معمولا مربوط به محکومین جرائم غیر عمد و مالی مانند دیه تصادفات رانندگی، نفقه، مهریه و چک‌های غیرکلاهبرداری هستند.

وی تصریح کرد: مرخصی به این محکومان باعث خلوت شدن فضای زندان کرمانشاه و اجرای شایسته طرح فاصله گذاری اجتماعی مصوب ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شده است.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار داشت: از تعداد ۱۷۷۷ زندانی که به مرخصی رفته اند، ۲۹۶ نفر مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.

شهرام کرمی دوران مرخصی زندانیان را جزء سپری شدن دوران محکومیت آن‌ها اعلام و خاطر نشان کرد: ۲۶۰ زندانی هم که در مرخصی به سر می‌برند همزمان با پایان مرخصی شان، دوران محکومیت آن‌ها تمام و آزاد می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558697 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟