دستگیری 35 احتکار کننده اقلام سلامت محور در مازندران / 80 هزار خودرو ورود ممنوع شدند

به گزارش اختصاصی رکنا، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در نوروز 99 به خبرنگار رکنا گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور، استان مازندران همچون استان های دیگر برای مبارزه با این ویروس، مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را از روز 8 فروردین ماه به اجرا گذاشت.

وی افزود: در اجرای این طرح 70 نطقه استان که 64 نقطه شهری و 6 نقطه جاده ای تحت نظر ماموران پلیس قرار گرفت که تا 22 فروردین ماه تعداد 177 هزار خودرو در ورودی های استان تحت کنترل قرار گرفت که از ورود 80 هزار خودروی غیربومی جلوگیری شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی تعداد یک هزار و 621 خودرو متخلف جریمه و تعداد 299 خودرو متخلف که قوانین را زیر پا گذاشته بودند توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

رییس پلیس استان مازندران در خصوص بحث ترافیکی عنوان کرد: تردد ها در مسیرهای مواصلاتی 76 درصد و در کل استان و مسیرهای شهری 58 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم که با توجه به این ترددها شاهد 75 درصد کاهش تصادفات در استان بودیم.

سردار میرفیضی گفت: در نوروز امسال خوشبختانه شاهد کاهش 77 درصدی تصافات خسارتی، 39 درصد جرحی و 44 درصد تصادفات فوتی بودیم که امسال 14 تن از شهروندان در حوادث جاده ای فوت کردند.

وی ادامه افزود: در بحث کنترل واحدهای تجاری و صنعتی و مبارزه با احتکارکنندگان اقلام سلامت محور تیم های نظارتی پلیس همراه با تیم های اصناف و وزارت صنعت و معدن و پلیس اماکن بیش از 6 هزار واحد تفریحی، اقامتگاه ها و هتل ها را مورد بررسی قرار دادند که تعداد 2 هزار و 592 واحد صنفی و تعداد 240 واحد اقامتی و هتل های متخلف پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران عنوان داشت: در تحقیقات فنی و اطلاعاتی تعداد 650 هزار لوازم بهداشتی و سلامت محور احتکار شده و 21 هزار لیتر الکل و مواد ضدعفونی کننده احتکار شد کشف شد که در این راستا 35 متهم نیز دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند.

سردار میرفیضی گفت: در موضوع مبارزه با شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی نیز با پایش های صورت گرفته 55 نفر با انتشار مطالب و اخبار کذب سعی بر ناآرام کردن و ایجاد ترس وحشت بین مردم بودند دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در حالیکه در دیگر استان ها عنوان شده بود از زمان شیوع کرونا ویروس و شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی معضلات و اختلافات خانوادگی زیاد شده است در استان مازندران نزاع های و درگیری ها 55 درصد و در نزاع دسته جمعی با 100 درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو بودیم.

وی در خصوص جرائم نیز ادامه داد: جرائم خشن نسبت به سال گذشته 56 درصد کاهش داشتیم و در بحث سرقت های مهم و خشن و سرقت اماکن خصوصی و مغازه ها با کاهش خوبی روبرو بودیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 558312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟