17 هزار و 100 خودرو به استان کرمانشاه ورود ممنوع شدند / یک هزار و 340 خودرو متخلف اعمال قانون شد +عکس

به گزارش اختصاصی خبرنگار انتظامی رکنا، سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی کرمانشاه به خبرنگار رکنا گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعت زیبا استان هر سال مسافران زیادی به کرمانشاه سفر می کنند و ماموران از همان روزهای ابتدایی آمادگی لازم برای پذیرایی و ایجاد امنیت برای مسافران را صورت گرفت اما با وجود شیوع کرونا ویروس محوریت ما به مقابله با کرونا ویروس تغییر پیدا کرد و طرح فاصله گذاری اجتماعی به اجرا رسید.

وی افزود: در حوزه اصناف هماهنگی های لازم با مجوعه های صنفی و سازمان معدن و صنعت برای نظارت بر بازار و بحث احتکارکنندگان اقلام سلامت محور از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده صورت گرفت که ماموران در عملیات های ویژه و پلیسی موفق به کشف 2 میلیون و 500 هزار اقلام سلامت محور احتکار شده و دستگیری 60 تن از عاملان این اقدام مجرمانه شدند که در یکی از پرونده ها 200 تن مواد ضدعفونی کننده و شوینده قاچاق در مسیر خروج از مرز کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی 2 هزار و 188 واحد تفریحی، اقامتی،هتل ها و مغازه ها تحت نظارت قرار گرفت که تعداد 911 واحد صنفی متخلف که قوانین را رعایت نمی کردند پلمب شدند.

سردار جاویدان در خصوص بحث ترافیکی به رکنا گفت: تردد ها 49 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و از زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی تا روز 18 فروردین ماه امسال تصادف فوتی 68 درصد، تصادفات جرحی 36 درصد و تصادفات خسارتی 72 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشتیم و در خصوص تعداد فوت شدگان حوادث رانندگی نیز شاهد کاهش 75 درصدی هستیم.

رییس پلیس استان کرمانشاه اظهار داشت: با شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی مسیرهای ورودی و خروجی شهر تحت نظر ماموران نیروی انتظامی و همراهی پلیس راه، پلیس راهور نیروهای بسیج و سازمان هلال احمر قرار گرفت و در 31 نقطه استان به اجرا گذاشته شد که از ورود 17 هزار و 100 خودروی غیربومی به استان جلوگیری شد و در همین راستا یک هزار و 340 خودرو متخلف اعمال قانون شده و تعداد 298 خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی در خصوص رویداد جرائم در نوروز 99 ادامه داد: در بحث جرائم خشن خوشبختانه نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشتیم اما در موضوع جرائم خرد با 13 درصد افزایش روبرو بودیم و در مجموع کشفیات و دستگیری نیز 39 درصد افزایش داشتیم.

سردار جاویدان در پایان گفت: باید از مردم به خاطر همکاری و مشارکتی که در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با نیروی انتظامی داشتند قدردانی کنیم و امیدواریم با رعایت مصوباتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه میکند هر چه زودتر وضعیت به حالت عادی بازگردد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 557729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟