به گزارش رکنا، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان امروز در پی فرار ۷۴ نفر از زندانیان زندان مرکزی سقز در جلسه شورای تامین سقز با حضور معاون سیاسی استاندارکردستان، فرماندار ویژه و جمعی از اعضای شورای تامین استان در سقز اظهار داشت: عصر جمعه ۷۴ زندانی از زندان مرکزی سقز متواری شدند و تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان متواری توسط نیرو‌های انتظامی و اطلاعات سپاه دستگیر و ۳ نفر دیگر نیز خود را تسلیم و به زندان معرفی کرده‌اند.

او اضافه کرد: این زندانیان از غفلت نگهبانان این زندان سوءاستفاده کرده و با طراحی نقشه‌ای، موفق به فرار شدند که به محض اطلاع موضوع در شورای تامین شهرستان و استان مطرح و جلسه ای در سقز برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه علل و منشاء فرار از زندان در دست بررسی است، تاکید کرد: علل و عوامل تبانی به زودی مشخص و با عوامل برخورد می شود.

جباری خطاب به خانواده زندانیان و زندانیان گفت: در صورتی که زندانیان با رغبت برگردند در خصوص مجازات جرم جدید( تمرد یا تخریب) که مرتکب شده اند برابر مقرارت، بزه ارتکابی جدید مشمول رافت اسلامی و تخفیفات قانونی و در خصوص جرم قبلی هم شامل بخشنامه اخیر عفو زندانیان می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟