به گزارش رکنا، دکتر علی‌اصغر انجیدنی گفت: تعداد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده، ۴۳ نفر گزارش شده است.

وی ادامه داد: امروز به دلیل نرسیدن جواب آزمایش‌ها تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی اعلام نشده است که بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۶۸ نفر در این استان مبتلا به ویروس کرونا هستند.

وی گفت: از ۳۰ بهمن ماه امسال تا ۲۶ اسفند سه هزار و ۱۶۲ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که نسبت به روز گذشته ۲۴۴ نفر افزایش یافته است.

دکتر انجیدنی افزود: در این مدت یک هزار و ۹۴۱ نفر از شهروندان خراسانی مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون یک هزار و ۳۰ نفر آنها بهبود یافته و به منزل رفته‌اند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار) معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۹ شهرستان، ۷۲ شهر، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟