به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: در پی انتشار مطالب و محتوا‌های غیر واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و تشویش افکار عمومی و هتک حیثیت افراد حقیقی و حقوقی، ماموران پلیس فتا این شهرستان موفق شدند عوامل انتشار این مطالب را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ فرهاد آراوند افزود: هرگونه شایعه سازی در فضای مجازی و بازنشر محتوای آن در قالب‌های متن، تصویر وفایل صوتی همچنین انتشار آمار‌ها و اخبار غیر واقعی وغیر رسمی به ویژه درباره ویروس کرونا جرم محسوب می‌شود و با عوامل آن به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

او ادامه داد: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شده بیشتر این افراد، بدون اطلاع از درستی یا نادرستی موضوع، و بی توجه به مجرمانه بودن این عمل و عواقب قانونی آن، پیام‌های دریافتی را بازنشر می‌کنند.

فرمانده انتظامی دشتستان از مردم خواست اخبار را فقط از رسانه‌ها و پایگاه‌‎های خبری رسمی و روابط عمومی سازمان یا نهاد مربوط پیگیری کنند و در صورت دیدن هرگونه موارد مشکوک در بستر اینترنت یا فضای مجازی آن را با شماره تلفن ۰۷۷۲۱۸۳۰۱۳۹ در ساعت اداری به پلیس فتا شهرستان اطلاع دهند. همچنین درصورت نیاز به مشاوره تخصصی به پایگاه پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟