انهدام باند تبهکاران بازار تهران / 6 مرد دستگیر شدند + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه"داود فرد" جانشین پلیس آگاهی تهران گفت: اوایل اسفندماه امسال سه پرونده مشابه با موضوع سرقت از مغازه در محدوده های خیابان های "خیام" و "ابوسعید" و "بازار" که سارقان با تخریب قفل کرکره وارد مغازه شده بودند به اداره هفدهم معاونت مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی ارجاع شد و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه حکایت از داشت که سرقت ها به صورت باندی انجام شده است، بیان کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، ماموران موفق شدند یکی از متهمان به هویت " مراد 38 ساله " دارای 4 فقره سابقه کیفری شناسایی کنند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران دستور دستگیری مراد و سایر همدستانش صادر شد و کارآگاهان موفق شدند با شناسایی مخفیگاه مراد در شهرستان ملارد وی و سایر همدستانش را در هجدهم اسفندماه در چندین عملیات پلیسی دستگیر و از مخفیگاه آنان اموال سرقتی از قبیل : لپ تاپ، 150 جفت کفش گرانقیمت، وجوه نقدی و دستگاه پوز جمعاً به ارزش سیصد میلیون ریال کشف و به اداره هفدهم منتقل کنند

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه 6 متهم دستگیر شده است، اضافه کرد: سرکرده باند " مراد" با قبولی جرم خود و اعتراف به هشت فقره سرقت با همکاری سایر همدستانش اعتراف کرد، من و سایر دوستانم یک ماه قبل از زندان آزاد شده این و پس از آزادی از زندان تصمیم به سرقت از مغازه به صورت باندی گرفتیم. با پرسه زنی در سطح بازار مغازه های که فاقد ایمنی بودند را شناسایی می کردیم و با استفاده از تاریکی هوا و تخریب قفل آویز اموال با ارزش داخل مغازه را سرقت و اموال سرقتی را به شخصی در محدوده شوش می فروختیم و پول آن را بین خودمان تقسیم می کردیم.

سرهنگ فرد ابراز داشت: در ادامه تحقیقات پلیسی دستگیری مالخر اموال سرقتی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که نادر مدتی است از محل سکونت و مخفیگاهش متواری شده است.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت گفت: تاکنون 8 تن از ما باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را 5 میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی در پایان اضافه کرد: دستگیری مالخر و کشف سایر جزئیات پرونده ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟