دستگیری سارق حرفه ای پس از یک سال دزدی

به گزارش حوادث رکنا ، سرهنگ کارآگاه " سید شمس الدین میرزکی " گفت: دوم بهمن ماه امسال پرونده ای تحت عنوان سرقت لوازم داخل خودرو از کلانتری 132 نبرد برای رسیدگی تخصصی به اداره 20 پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

وی ادامه داد: شاکی با حضور در اداره بیستم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، من شغلم فروش سیستم صوتی است که 28 دی ماه، خودروی ال نودم را در خیابان نبرد جنوبی پارک کردم و فردای آن روز وقتی سراغ ماشینم رفتم متوجه سرقت محتویات صندوق عقب که شامل: سیستم صوتی حرفه ای- لپ تاپ- مدارک و دو گونی برنج جمعاً به ارزش 60 میلیون تومان توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد : کارآگاهان در گام اول تحقیقات پلیسی خود با مراجعه به محل وقوع جرم و بررسی دوربین های مداربسته همجوار متوجه شدند یک جوان حدوداً 40 ساله با یک دستگاه خودروی پراید اقدام به سرقت محتویات خودروی مال باخته می کند، در همین حین شاکی با مراجعه به اداره بیستم اعلام کرد، مشخصات اموال مسروقه را به همکارانم که در صنف خودم هستند اعلام کردم و یکی از آنان با من تماس گرفت و اظهار داشت اموال مسروقه شما را در سایت دیوار به فروش گذاشته اند که بلافاصله تصاویر اموال مسروقه را برایم ارسال کرده که دیدم اموال خودم هستند.

میرزکی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی فرد آگهی دهنده را به هویت شادمهر شناسایی کردند که مشخص شد وی دارای یک فقره سابقه کلاهبرداری در سال های اخیر است، با انعکاس اطلاعات به دست آمده به مقام قضائی دستور دستگیری وی صادر شد که در 16 بهمن ماه طی یک عملیات پلیسی سارق در مخفیگاه خود واقع در محدوده نبرد دستگیر و اموالی از قبیل دو گونی برنج و تعدادی البسه و ابزارآلات ساختمانی کشف و به اداره بیستم منتقل شد.

وی افزود: سارق در اعترافاتش ضمن پذیرش سرقت گفت حدود یک سال است به صورت تک نفره اقدام به سرقت محتویات داخل خودرو می کنم و اموال مسروقه را به فردی به نام " سامان " در محدوده تیردوقلو می فروشم و پول حاصله را صرف هزینه زندگی و تهیه مواد مخدر می کنم.

به گفته این مقام انتظامی، کارآگاهان به دنبال اظهارات سارق به سراغ خریدار اموال مسروقه رفتند که در تحقیقات پلیسی مشخص شد وی متواری شده است و دستگیری مالخر در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

کارآگاه میرزکی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هوشیاری مال باخته و اعلام به موقع اطلاعات به دست آمده به کارآگاهان، سارق دستگیر و در ادامه تحقیقات صورت گرفته به بیش از 300 فقره سرقت داخل خودرو به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان اعتراف کرد و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 550385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟