اولین قتل از ترس کرونا در مشهد

به گزارش رکنا،  صدای همسرش و مرد فروشنده مثل کاستی که نوار پاره کرده باشد به صورت به هم ریخته و کش دار به گــوشش مــی رسـید. چشم هایش سویی نداشت. همه چیز به رنگ سیاه- سفید درآمده بود. مردم که دور او ایستاده بودند هم مانند اشباحی سیاه بودند که تنها هاله‌ای از آن‌ها به چشم می‌آمد.

خون در رگ هایش یخ زده بود و قلبش یک درمیان می‌زد. نفسش تنگ شده بود. انگار کسی پایش را روی سینه او گذاشته بود و مدام فشار می‌داد. ناگهان همه چیز در سکوت فرو رفت و تنها سوت ممتدی بود که داشت پرده گوشش را پاره می‌کرد. علائم حیاتی مرد خارجی به یک باره خاموش شد و کف سالن یک پاساژ جان باخت.

با مرگ این تبعه خارجی بلافاصله موضوع به پلیس گزارش شد و طولی نکشید که پای تیم‌های دایره تجسس کلانتری شیرازی مشهد به محل باز شد. اظهارات اولیه شاهدان ماجرا از مشاجره لفظی و درگیری متوفی با فروشنده یک مانتوفروشی حکایت داشت؛ لذا همین موضوع موجب شد تا در صورت جلسه اولیه فرضیه قتل مطرح شود.

اعلام گزارش مرگ مشکوک تبعه خارجی در یک پاساژ در خیابان شیرازی مشهد از سوی مأموران انتظامی، پای بازپرس کاظم میرزایی، قاضی جنایی دادسرای مشهد را به این پرونده باز کرد و با حضور این مقام قضایی در محل وقوع جرم تحقیقات اولیه آغاز شد.

با توجه به اینکه موضوع به عوامل امدادی هم گزارش شده بود، اما تکنسین‌های اورژانس با حضور در محل و معاینات اولیه خود، مرگ متوفی را تأیید کردند. از همین رو طبق دستور اولیه قاضی میرزایی جسد برای تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.

بخاطر کرونا سخت گیری کردم

عامل احتمالی این مرگ مشکوک که پسری جوان بود در اظهاراتش به بازپرس جنایی دادسرا گفت: «همسر متوفی به مغازه ما مراجعه و یک مانتو خریداری کرد. به دلیل داغ بودن موضوع ویروس کرونا و راه‌های پیشگیری از این بیماری خطرناک که همه مان را محتاط کرده است عموما به همه مشتریانمان اعلام می‌کنیم که در زمان خرید نهایت دقت را داشته باشند چرا که جنس فروخته شده را پس نخواهیم گرفت. البته در همین خصوص کاغذ‌هایی هم در مغازه نصب کرده ایم. با این تفاصیل، اما همسر متوفی بعد از چند ساعت به مغازه مراجعه کرد و خواستار تعویض مانتو شد که من به او گفتم از پس گرفتن آن معذورم، ولی او پایش را در یک کفش کرده بود که باید مانتو را برایش تعویض کنم. هرچه به او گفتم، چون لباس چند ساعت در اختیار او بوده و به دلیل مسائل بهداشتی نمی‌توانم مانتو را تحویل بگیرم او همچنان حرف خودش را می‌زد. از مغازه بیرون رفت که متوجه شدم دو مانتو دیگر را با خودش برداشته و برده است. بلافاصله به فروشنده دیگرمان که دختری جوان است گفتم به سراغش برود و مانتو‌ها را از او بگیرد. سر و صدایشان داخل پاساژ بالا گرفته بود که به طرفشان رفتم. در این میان شوهر زن تبع خارجی به طرفم آمد و مشتی به صورتم زد که به دلیل شدت ضربه بینی ام خونی شد. من هم مرد میان سال را از مغازه بیرون انداختم که دم در روی زمین افتاد و بعد هم متوجه شدیم فوت کرده است.»

پسر جوان که از این اتفاق بسیار شوکه شده بود در ادامه اظهاراتش مدعی شد که هیچ گونه ضربه‌ای به متوفی نزده و تنها او را به بیرون هل داده است.

متوفی عارضه قلبی داشته است

با تکمیل تحقیقات اولیه پسر جوان بازداشت شد و بررسی‌ها ادامه یافت تا اینکه نتیجه اولیه پزشکی قانونی اعلام شد و کارشناسان این سازمان علت اولیه فوت تبعه خارجی را ایست قلبی اعلام کردند. به گفته بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد احتمالا متوفی به دلیل عارضه قلبی جانش را از دست داده است.

قاضی کاظم میرزایی ادامه داد: متوفی حدود ۴۵ سال دارد که طبق معاینات اولیه پزشکی قانونی دچار بیماری قلبی بوده است با این حال تا مشخص شدن این ماجرا نمی‌توان اظهارنظر قطعی داشت و تحقیقات در این باره ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

کدخبر: 549976 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟