به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت 10 شب 22 آذر ماه سال جاری یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 110 شهدا خبر از سرقت منزلش داد. پرونده مقدماتی در کلانتری تشکیل و 16 دی ماه برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم واصل شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در پایگاه ششم اظهار داشت، روز سرقت برای انجام کاری منزل را ترک کردم و پس از بازگشت متوجه شدم درب وروردی ساختمان تخریب شده و مقادیری اموال از قبیل طلاجات ، وجه نقد و ... به ارزش 800 میلیون ریال توسط سارق یا سارقان از منزلم به سرقت رفته است و به شخص خاصی مظنون نمی باشم .

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در گام نخست تحقیقات پلیسی، کارآگاهان برای تحقیقات میدانی به محل سرقت رفته و در بررسی های صورت گرفته کارآگاهان موفق شدند یکی از سارقان حرفه ای و منزل شاکی به نام منصور 31 ساله را شناسایی کنند .

وی عنوان کرد: در پایش های اطلاعاتی مشخص شد منصور مدتی است که از زندان آزاد شده و با تشکیل باندی به سرقت منازل در مناطق شرق و جنوب شرق تهران می پردازد.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در محدوه شهر ری، و اخذ دستور قضائی متهم و هر دو همدستش دستگیر شدند.

سرهنگ اختیاری ابراز داشت: با انتقال متهمان به پایگاه ششم هر سه متهم به جرم ارتکابی اقرار و اظهار داشتند که در زندان با هم آشنا شده ایم و 4 ماه پیش از روی بی کاری به پیشنهاد منصور تشکیل باند سرقت منزل داده و با تخریب قفل ورودی ساختمان هایی که فاقد سکنه بودند اموال با ارزش را سرقت و به شخصی بنام جواد 54 ساله می فروختیم.

رئیس پایگاه ششم افزود : در شاخه دیگری از تحیقات پلیسی، مالخر اموال سرقتی دستگیر و در بازرسی از آن محل تعدادی اموال سرقتی نیز کشف شد.

وی افزود: مالخر اموال سرقتی با اعتراف به خرید اموال مسروقه به کارآگاهان گفت، سمساری دارم و بخشی از اموال سرقتی را فروخته ام و تعدادی دیگر در انبار منزلم پنهان کرده ام.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه در بازرسی از انبار متهم تعدادی اموال سرقتی نیز کشف شد، گفت: با تلاش کارآگاهان تعداد 12 فقره از محل¬های سرقت شناسائی و مال باختگان برای تشکیل پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران معرفی شدند.

وی افزود: متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 546771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟