دختر کرجی در دام خواستگار شیاد افتاد

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد اقبالی رئیس پلیس فتا استان البرز با اعلام این خبر گفت:چندی پیش یکی از شهروندان طی شکایتی مبنی بر اینکه فرد ناشناسی در شبکه اجتماعی تلگرام نسبت به اغفال دخترش اقدام و قول ازدواج به وی داده است و با چرب زبانی و وعده های دروغین او را وادار به ارسال تصاویر خصوصی اش کرده است.

سرهنگ اقبالی در خصوص پدر خانواده که بسیار نگران و مضطرب بود ، ادامه داد: اکنون نیز با تهدید وی به این موضوع که اگر می خواهد عکس هایش در فضای مجازی منتشر نشود باید مبلغی پول به حسابش واریز کند؛ و ما نیز از ترس آبرویمان مبلغ درخواستی را واریز کردیم اما مدام پیام داده و مبالغ بیشتری را مطالبه می کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا ساوجبلاغ متهم با کسب مجوز قضایی شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود : متاسفانه این روزها دختران جوان در فضای مجازی به دلیل این که تحت تاثیر احساسات قرار می گیرند، زود فریب خورده و آنچه که نباید اتفاق بیفتد، رخ می دهد.

رئیس پلیس فتا استان البرز ادامه داد : این دختر جوان باید موضوع را تجزیه و تحلیل می کرد و نسبت به شناسایی فرد مقابل اقدام و موضوع را نیز در همان روزهای اول با خانواده اش در میان می گذاشت و به همین سادگی فریب صحبت های طرف مقابل را نمی خورد.

سرهنگ اقبالی هشدار داد : در بحث ازدواج و ورود به شبکه های اجتماعی قدرت تجزیه و تحلیل و همفکری با خانواده بسیار مهم است زیرا کسی که برای خواستگاری و تشکیل خانواده در فضای مجازی اقدام می کند در آینده نیز ممکن است در فضای مجازی اقدامات دیگری را نیز انجام دهد و به راحتی بنیان خانواده ای را ویران کند.

این مقام انتظامی افزود : اشتباه جوانان امروز این است که گمان می کنند احتیاجی به مشورت با دیگران و بالاخص پدر و مادر ندارند و خودشان می توانند تصمیم درست را بگیرند و دیگر آن که در این فضا به راحتی به دیگران اعتماد می کنند در صورتی که باید بدانند افراد آنلاین غریبه اند و با عناوین متفاوت با بهره گیری از احساسات جوانان اقدام به سوء استفاده های گوناگون در این فضا می کنند.

سرهنگ اقبالی خاطر نشان کرد : شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟