عامل فحاشی اینستاگرامی در هرمزگان شناسایی شد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و احضار عامل فحاشی در اینستاگرام خبر داد و از شهروندان خواست تا به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .

سرهنگ "علی اصغر افتخاری" رئیس پلیس فتا استان هرمزگان  اظهار داشت: با مراجعه فردی که با طرح شکایتی با موضوع انتشار الفاظ رکیک علیه وی در فضای مجازی خواستار رسیدگی به این موضوع را داشت، بررسی این پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: طبق اظهارات بیان شده توسط شاکی، زمانی که در استوری اینستاگرام خود اقدام به انتشار مطلبی انتقادی در پاسخ به سخنان یکی از بازیگران مطرح سینما در حیطه آسیب های اجتماعی می کند؛ پس از گذشت ساعاتی شخصی ناشناس، الفاظ رکیکی در پاسخ به عکس نوشته او ارسال می کند.

این مقام مسئول گفت: کارشناسان پلیس فتا برای شناسایی متهم و جمع آوری ادله دیجیتال اقدام به ردگیری و تحلیل ارتباطات مجازی و ابزارهای جرم کردند و سرانجام پس از طی مکاتبات و هماهنگی های قضایی، متهم پرونده شناسایی شد و به پلیس فتا استان هرمزگان انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان ادامه داد : متهم مذکور هم دانشگاهی با شاکی و ساکن در خوابگاه دانشگاه بوده است که به علت تعارض در عقاید و هم چنین مشکلات اخلاقی با مشاهده استوری شاکی، اقدام به ارسال الفاظ رکیک کرده است.

سرهنگ افتخاری خاطر نشان کرد: در فضاهای دانشگاهی گاهی عامل هایی همچون هیجانات رفتاری و اعتقادی،رقابت های اجتماعی و ناپختگی های شخصیتی باعث تعارض و هتک حیثیت بین افراد در فضای مجازی می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت های پلیس فتا می باشد، از شهروندان خواست تا به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟