آزادی جمعی از زنان زندانی در ندامتگاه فردیس

به گزارش رکنا ، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر با حضور در بند نسوان ندامتگاه مرکزی کرج از بخش‌های مختلف آن بازدید و با زندانیان به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان البرز را در این دیدار دبیر شورای تحول قضایی استان البرز و معاونان رئیس کل، دادستان عمومی و انقلاب کرج، رئیس دادگستری و دادستان فردیس و مدیرکل زندان‌های استان البرز همراهی کردند.

این دیدار که به مناسبت روز زن انجام شد منجر به آزادی ۲۵ زندانی بند نسوان ندامتگاه فردیس شد؛ از این تعداد ۲۲ نفر مرخصی پایان حبس گرفته و آزاد شدند و برای سه نفر دیگر که دارای محکومیت مالی بودند به دستور رئیس کل دادگستری استان البرز از محل اعتبارات انجمن حمایت از زندانیان فردیس تامین اعتبار شده و موجبات آزادیشان فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در این دیدار علاوه بر اینکه دستور اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال برای کمک به آزادی زندانیان زن دارای محکومیت مالی را صادر کرد و با پیشنهاد اعطای مرخصی برای ۴۵ نفر از بانوان بند نسوان فردیس موافقت کرد.

حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان البرز از بند نسوان ندامتگاه فردیس از اتمام بررسی پرونده‌های عفو در کمیسیون مربوطه خبر داد و گفت: در روز‌های اخیر حدود ۷۰۰ فقره از پرونده‌های عفو در کمیسیون عفو استان البرز بررسی شده و تلاش خواهیم کرد تا پرونده‌هایی که قابلیت عفو دارند به کمیسیون عفو ارسال شوند.

وی همچنین از استقرار دادیار ناظر زندان با همکاری دادستان فردیس در زندان فردیس و دادیار ناظر زندان در شهر کرج خبر داد و اظهار کرد: همه دادستان‌ها و قضات اجرای احکام و سرپرستان نواحی دادستان‌های شهر کرج را مکلف کردیم که تیمی از همکاران قضایی را به صورت ماهانه به زندان‌ها اعزام و گزارش بازدید ماهانه آن‌ها ارسال شود.

مددی همچنین از دریافت درخواست‌ها از زندانیان و ارسال آن‌ها به اجرای احکام خبر داد و گفت: امیدواریم اقدامات لازم برای اجرای آن‌ها رصد شود.

وی در مورد دستورالعمل ساماندهی جرایم کیفری نیز گفت: دستورات اکیدی صادر شده و درخواست‌های آزادی مشروط، تعلیق، موارد مربوط به عفو در اسرع وقت توسط قضات اجرای احکام به دادگاه و شعبات دارسی که توسط رئیس کل مشخص شده ارسال خواهد شد.

مددی از اعطای مرخصی به زندانیان بند نسوان کرج نیز خبر داد و گفت: در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر به چهل نفر از بانوان بند نسوان کرج به مدت پنج روز مرخصی اعطا شد.

وی تصریح کرد: افراد واجد شرایط پس از طی مراحل قانونی در این ایام مبارک از مرخصی اعطا شده بهره‌مند خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544571 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟