کیفر خواست متهمان به همکاری با زم به زودی صادر می شود

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی در ادامه بیستمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره بازداشت‌شدگان پرونده "روح‌الله زم" از جمله عبدالرضا داوری اظهار کرد: محاکمه زم با صدور کیفر خواست دوجلسه برگزار شده است و همچنین به‌زودی درباره افراد بازداشتی این پرونده کیفرخواست دوم صادر می‌شود و هنوز نسبت به کسانی که با قرار تأمین آزاد هستند، کیفرخواستی صادر نشده است. این پرونده جزو پرونده‌های ادامه‌دار خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره پرونده صاحب کارخانه مولفیکس و خروج 50 میلیون دلار ارز توسط این فرد از کشور گفت: ظاهرا هنوز پرونده در دادسراست و به دادگاه ارسال نشده است و چون تحقیقات تکمیل نشده نمی‌توان دقیقا گفت که آیا اتهامات محرز است یا خیر.

سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا قوه‌قضائیه محل هزینه‌کرد تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بررسی می‌کند یا خیر گفت: پول کثیف و پولشویی را برابر ضوابط قانونی جرم می‌دانیم و فارغ از اینکه پول کثیف در چه مسیری هزینه می‌شود رسیدگی می‌کنیم و ممکن است یکی از راه‌های هزینه‌کرد آن تبلغیات انتخابات باشد. البته مجلس اخیرا در ارتباط با تبلیغات نامزدهای انتخابات، مصوبه‌ای داشت که نمی‌دانم به تأیید شورای نگهبان رسید یا خیر اما این مصوبه حتما در فرایند رسیدگی به تخلفات انتخاباتی مورد توجه همکاران ما قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا قوه‌قضائیه بر نحوه برگزاری انتخابات نیز نظارت می‌کند یا خیر اظهار کرد: در ارتباط با انتخابات دو اقدام داریم؛ نخست اینکه ستادهایی را با رویکرد پیشگیرانه در همه حوزه‌های انتخابیه فعال کردیم و اقدام بعدی این است که اگر گزارشی از ناحیه مجریان یا ناظران یا این ستاد یا از ناحیه مردم در ارتباط با انتخابات که وصف مجرمانه دارد واصل شود، حتما رسیدگی می‌کنیم اما دستگاه قضا سر صندوق‌های اخذ رأی نماینده‌ای ندارد و مسئولیتی جز پیشگیری و رسیدگی به جرایم نخواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟