به نقل از شبکه آی ۲۴، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت مدعی شد ایران در اواخر سال گذشته میلادی، موفق شده حمله گسترده سایبری را در سطح جهان به انجام برساند که طی آن، بسیاری از شرکت‌ها و دستگاه‌های کامپیوتری در نقاط مختلف جهان، از جمله صد‌ها کامپیوتر در اسرائیل هک شدند.

این روزنامه صهیونیستی ادعا کرد، طبق گزارشی که از سوی یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی به نام «کلیر اسکای» تهیه شده، ایران به شکلی موفقیت‌آمیز، یک عملیات داده کاوی در سطح گسترده را به انجام رسانده و طی آن، داده‌های اطلاعاتی را از کشور‌ها و شرکت‌هایی در سطح جهان، از جمله اسرائیل جمع‌آوری کرده است.

به نوشته این روزنامه، این هک اطلاعاتی شرکت‌ها و نهاد‌هایی در زمینه آی تی (فناوری اطلاعات)، ارتباطات از راه دور، نفت، گاز، دولت‌ها و بخش‌های امنیتی سراسر جهان را شامل می‌شود.

«بوآز دولف» (Boaz Dolev) مدیرعامل شرکت صهیونیستی امنیت سایبری «کلیر اسکای» در گفتگو با یدیعوت آحارونوت مدعی شد: با وجود این حمله سایبری، بعید است تهران قادر بوده باشد تا هرگونه اطلاعات پیشرفته نگران‌کننده‌ای را در خصوص فناوری هسته‌ای به دست آورد.

وی در ادامه ادعا‌های خود گفت: آن‌ها حتی نمی‌توانند به چنین اطلاعاتی نزدیک شوند.

طبق ادعای یدیعوت آحارونوت، این حمله که «عملیات بچه روباه» (Fox Kitten Campaign) نامیده شده، در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ علیه ده‌ها نهاد و شرکت در اسرائیل، در کنار نهاد‌هایی در آمریکا، عربستان، لبنان، کویت، امارات متحده عربی و کشور‌های مختلف اروپایی انجام شده است.

همچنین طبق ادعای شرکت صهیونیستی کلیر اسکای، این حمله سایبری با چهار هدف صورت گرفته است: توسعه و نگهداری مسیر‌های دسترسی به نهاد‌های هدف گرفته شده ۲- دستیابی به اطلاعات ارزشمندی از نهاد‌های هدف گرفته شده ۳- حفظ یک ردپای طولانی مدت در این نهاد‌ها ۴- هک شمار بیشتری از شرکت‌ها از طریق تأمین حملات زنجیره ای.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟