خرید رای برای نماینده مجلس با وعده بنزین رایگان / متهمان  بازداشت شدند

به گزارش رکنا، معاون پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که در شهرستان کهگیلویه برای برای خرید رأی بنزین رایگان به مردم می دادند، شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

سید عیسی حسنی روز دوشنبه  اظهار داشت: این افراد با با تلاش و پیگیری معاونت پیشگیری دادگستری و دادستان شهرستان کهگیلویه شناسایی شدند.

وی افزود: افراد مذکور، عوامل وابسته به یکی از نامزدهای انتخابات مجلس بودند که مبادرت به تهیه حواله و دادن بنزین رایگان به برخی افراد برای خرید و فروش رأی کرده بودند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در راستای مصوبات شورای تأمین و کمیته پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی استان، تمامی دادستان‌های استان در حوزه های قضایی فعال هستند و به محض مشاهده یا ملاحظه هرگونه جرم یا وصول خبر یا گزارش مبادرت به برخورد قضایی می کنند.

حسنی عنوان کرد: موضوع اعطای بنزین رایگان توسط یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه قضایی کهگیلویه که نخستین بار در استان مشاهده می شد، به محض دریافت آن به دادستان عمومی و انقلاب اطلاع داده شد.

وی ابراز داشت: این مهم در دستور کار مقامات قضایی و انتظامی شهرستان کهگیلویه قرار گرفت و مدارک لازم جمع آوری شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم اینک برای اقدام کنندگان به خرید و فروش رای، پرونده کیفری تشکیل شده است.

حسنی بیان کرد: همچنین ۸ نفر از افرادی که در شهرستان های استان در استقبال از نامزدهای انتخاباتی اقدام به تیراندازی کرده بودند، شناسایی شده اند و تاکنون سه تن از آن ها دستگیر شده اند.

وی عنوان کرد: این افراد در شهرستان های مختلف استان از جمله شهرستان دنا، بخش های کبکیان و دیشموک اقدام به تیر اندازی در مراسم استقبال از نامزدها کرده بودند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط قرمز دستگاه قضایی امنیت و آسایش عمومی است و از مردم استان خواهانیم که در برقراری نظم و امنیت خادمان خود را در دستگاه های قضایی ، امنیتی و انتظامی یاری کنند.

وی افزود: افراد دستگیر شده علاوه بر این که حداقل تا پایان انتخابات دربازداشت هستند، سلاح آن ها نیز طبق قانون ضبط می شود.

۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف ، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را بر عهده خواهند داشت.

کهگیلویه و بویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543978 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟