اقدام پلید پلیس های مرموز  در خانه یک شرکت نفتی در آبادان + عکس محل جرم

به گزارش گروه حوادث رکنا، ساعت 21:30 پنج شنبه 25 بهمن امسال مردی در تماس با پلیس آبادان از ورود 4 سارق نقابدار و مسلح با لباس نظامی به یک خان در در منطقه لاله 2 ، ایستگاه 12 آبادان خبر داد و تیمی از ماموران پلیس آبادان برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند.

ماموران با حضور در محل سرقت با تعداد زیادی از اهالی محل که جلوی در این خانه تجمع کرده بودند روبرو شدند و در میان این جمعیت مرد میانسالی که از بازنشستگان شرکت نفت بود با دیدن ماموران برای دستگیری دزدان خانه اش در خواست کمک کرد.

این مرد به ماموران گفت: همراه همسرم بیمارم و دختر جوانم در خانه بودیم که چند مرد که با کلاه فیس صورتشان را پوشانده بودند مرا با نام و نام خانوادگی صدا کردند و در حالیکه لباس نظامی به تن داشتند و تفنگ کلاشینکف و کلت کمری به دست داشتند ادعا کردند که حکم بازرسی خانه را دارند و وارد خانه شدند.

وی افزود: مردان مسلح به بهانه بازرسی خانه اقدام به سرقت گوشی های موبایل، پول نقد و طلاهای داخل خانه کردند و به سرعت پا به فرار گذاشتند.

با توجه به حساسیت موضوع تیمی از ماموران پلیس آگاهی آبادان برای تحقیقات ویژه و دستگیری ماموران قلابی که در چند هفته گذشته دست به چند سرقت مشاهب زده بودند وارد عمل شدند.

بنا به این گزارش، ماموران پلیس آگاهی آبادان به صورت ویژه برای دستگیری عاملان این سرقت ها وارد عمل شدند و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

توصیه پلیسی

سرهنگ سید محسن تقی زاده رییس پلیس آبادان در راستای این خبر گفت: در صورتی که افرادی که خود را مامور سازمان‌های نظامی یا انتظامی معرفی و تقاضای بازرسی بدنی از فرد یا خانه را داشته باشند حتما باید از مامور بودن آنها اطمینان حاصل شود؛ شهروندان فریب افرادی که دارای تجهیزات پلیسی چه بسا قلابی باشند را نخورند.

وی افزود: سارقان مامورنما به دلیل تجربه مجرمانه و با استفاده از تجهیزات قلابی از سهل‌انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از افراد متقلب سوءاستفاده کرده و مرتکب سرقت می‌شوند.

رییس پلیس آبادان در خصوص راه‌های پیشگیری از این شگرد ادامه داد: برابر قوانین و مقررات و دستورالعمل نیروی انتظامی، کلیه ماموران پلیس چه با لباس خدمت و چه با لباس شخصی مکلف به ارائه نشان و کارت شناسایی خود هستند.

سرهنگ تقی زاده اظهار داشت: بدون احراز هویت، در خانه و خودروهایتان را به روی فردی که خود را مامور انتظامی معرفی می‌کند باز نکنید و حتما از آنان کارت شناسایی معتبر و در صورت لزوم حکم ماموریت آن‌ها را بخواهید و اجازه ندهید هر کسی به حریم شخصی‌تان وارد شود؛ ماموران نیروی انتظامی برای ورود به منزل باید حکم قضائی ارائه دهند.

فرمانده انتظامی آبادان در پایان گفت: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

علی رنجکش

 

 

کدخبر: 543400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟