آزادی 850 زندانی در ساری

به گزارش رکنا ، رئیس کل دادگستری استان مازندران در راستای کاهش جعیت کیفری به همراه جمعی از معاونین و ۶۰ نفراز قضات دادگاه تجدید نظر، دادسرای مرکز استان، دادگاه انقلاب و رییس و دادستان حوزه قضایی میاندرود با حضور در زندان ساری با مددجویان به صورت چهره به چهره ملاقات کرد.

وی گفت: همزمان با فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، این بازدید در راستای نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های قوه قضائیه از زندان‌ها و با هدف بررسی فعالیت‌های انجام شده در حوزه قضایی شهرستان و ساماندهی وضعیت زندانیان صورت گرفت و در راستای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری با فراهم کردن زمینه‌های لازم ۸۵۰ زندانی آزاد شده‌اند.

این مقام عالی قضایی استان مازندران همچنین هدف مهم از این بازدیدها را پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان و تاکید کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری، قضات با حضور در زندان و دیدار با زندانیان از نزدیک می‌توانند در جریان مسائل، مشکلات و مسائل مطروحه زندانیان قرار گیرند و در چهارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم جهت حل و فصل مشکلات آنان را فراهم سازند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: مددجویان در این مدت که در ندامتگاه‌ها هستند باید تلاش کنند نگاه و رفتارشان به زندگی تغییر یابد وگرنه آزادی از زندان بدون ایجاد تحول رفتاری و اخلاقی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

این مقام قضایی در ادامه به موضوع صلح و سازش اشاره کرد و افزود: شورای حل اختلاف می‌تواند در کاهش آمار زندانیان بسیار مفید و اثرگذارباشد که این امر با تقویت شعب شورای حل اختلاف زندان امکان پذیرتر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر تلاش در زمینه ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های منتهی به حکم قصاص گفت: ترویج فرهنگ صلح و سازش که دارای ریشه‌های دیرینه تاریخی و اعتقادی در بین مردم شریف ایران است می‌تواند با استفاده از ظرفیت صاحب نفوذان و صاحبان کلام در بسیاری از موارد راهگشای مشکلات باشد.

این مقام عالی قضایی استان مازندران خاطرنشان کرد: در پرونده‌های منتهی به قصاص باید اجرای احکام و شورا‌های حل اختلاف در جهت ایجاد صلح و سازش تلاش کنند.

شایان ذکر است مسئولان قضایی استان، از کلیه بند‌ها و نیز امکانات رفاهی و خدماتی داخل بند بازدید و به همراه دیگر قضات با بیش ۴۰۰ مددجو گفتگو و دستورات لازم قضایی صادر کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟