به گزارش رکنا، این آدمکش مخوف با تجهیز به تفنگ مدرن با خونسردی دست به جنایات مسلحانه‌ای زد و یکی از مخوف ترین پرونده ها را در تاریخ پلیس آگاهی تهران رقم زد.

این قاتل خونسرد که تحقیقات قضایی و پلیسی نشان داد در جنایات زیادی دست داشته پس از دستگیری سکوت کرد تا این که در آخرین مرحله پذیرفت در صحنه یکی از قتل‌ها حضور داشته اما تیرانداز اصلی شخص دیگری بوده است.

نیمه شب سه شنبه 23 فروردین سال 84 بود که یک مامور پلیس موتور سوار در منطقه استحفاظی کلانتری 145 ونک تهران از ناحیه پیشانی هدف یک گلوله قرار گرفت و از پا درآمد.

21 روز بعد، ساعت 21 و 20 دقیقه سه شنبه 12 اردیبهشت سال 84 جنایت دیگری رخ داد و در جریان درگیری قاچاقچیان مواد مخدر در حوالی پلی روبه‌روی ساختمان کشتیرانی، مردی به نام بهزاد هدف گلوله یک قاتل خونسرد قرار گرفت و از پا درآمد.

وقتی برادر این قربانی که تنها شاهد جنایت بود در بازجویی‌ها به کارآگاهان جنایی گفت در بین گروه شهروز پسر جوان سلاح مدرنی داشت و با آن بهزاد را هدف قرار داده است، تیم تحقیق خود را در برابر قاتل خونسرد دید که برای رهایی از هر گونه درگیری دست به سلاح می‌ برد و تیر خلاص را شلیک می‌کرد.

کارآگاهان در بررسی این دو جنایت مسلحانه به ردپاهایی مشابه از یک پسرجوان دست یافتند و در بررسی گلوله ها پی بردند که هر دو قربانی به احتمال زیاد با گلوله هایی از یک سلاح مدرن از پا درآمده‌اند.

این شاخه تجسس نشان داد قاتل خونسرد همیشه پیراهنی آستین‌دار و گشاد می‌پوشید و یک سلاح مدرن با قدرت تیراندازی بالا همیشه همراه داشت که در آستین راستش پنهان می کرد و در زمان جنایت با استفاده از حالت کشویی آن در حالی که همیشه آماده شلیک بود می‌توانست با سرعت بالایی ماشه را بچکاند و قربانیانش را غافلگیر کند.

پلیس با وجود در اختیار داشتن چهره فرضی قاتل خونسرد، جست‌وجوی گسترده‌ای برای شناسایی هویت وی آغاز کرد تا این که پدر یکی از قربانیان ماجرای قتل زنان در خانه متروکه که مردی افغان به نام نظیر ازبک مجرم شناخته شده بود نزد هنرمند بازپرس سابق دادسرای امور جنایی تهران سرنخی از جوان معروف به فرزاد شاه، ارائه کرد.

این مرد گفت که یکی از بستگانش از نوچه‌های یک جوان کرمانشاهی است که به راحتی دست به قتل می‌زند و 150 بادیگارد جوان دارد و همه نوچه‌هایش تحت امر او فعالیت شبکه‌ای مواد مخدر دارند.

با این ردپا، پلیس توانست هویت واقعی قاتل خونسرد را که فرزاد، نام دارد و از باج گیران معروف بود، به دست آورد و با پی بردن به این که فرزاد شاه، شهرستان هرسین را ترک کرده است و به دلیل تحت تعقیب بودن در کرمانشاه به تهران گریخته دست به اقدامات اطلاعاتی زدند.

وقتی مشخص شد« فرزاد شاه» یک باج گیر حرفه‌ای است و بدون رحم به قربانیان خود می‌تازد، پرونده برای اقدامات ویژه در اختیار حفاظت اطلاعات ناجا قرار گرفت و بررسی های ویژه نشان داد جوان ششلول بند در کرمانشاه سه قتل انجام داده است و در آن جنایات نیز با تفنگ مدرن خود به سمت قربانیانش آتش گشوده است.

فرزاد شاه که به اتهام قاچاق مواد مخدر درخیابان خویی تهران دستگیر شده بود وقتی پی برد پلیس جنایی او را قاتل خونسرد می‌شناسد و از این که وی با وجود داشتن نوچه های زیاد و بادیگارد به تنهایی دستگیر شده، حیرت کرده است، ادعا کرد هیچ‌گاه مسلح نبوده است.

یک زندانی پس از آزادی نزد پلیس ادعا کرد فرزاد شاه هم سلول اش در زندان بود و بدین ترتیب، قاتل خونسرد پشت میله‌های زندان شناسایی شد و ادعا کرد همه اشتباه می‌کنند و او فرزاد شاه نیست.

این مرد خطرناک از سوی ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران بازجویی شد و در همه مراحل تنها قاچاق مواد مخدر را پذیرفت و ادعا کرد به دلیل فرار از صحنه تصادف رانندگی که درآن باعث مرگ و مجروح شدن عده ای شده است، تحت تعقیب بوده و اطلاعی از جنایات و قاتل مسلح با تفنگ مدرن کشویی ندارد.

این زندانی در بین 10 مجرم دیگر قرار گرفت و برادر بهزاد، که تنها شاهد یک جنایت مسلحانه بود درمواجهه حضوری انگشت اشاره‌اش را به سمت فرزاد شاه گرفت و گفت قاتل خونسردی که برادرش را با سلاح کشویی به قتل رسانده است کسی جز همان جوان نیست.

فرزاد شاه ادعا کرد در صحنه تیراندازی حاضر بود اما او اسلحه‌ای در اختیار نداشت و تیرانداز شخص دیگری بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟