آزادی بیش از 200 زندانی در اردبیل

به گزارش رکنا ، یوسف خدادادی، نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: امسال تاکنون در مجموع ۲۶۲ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد و مالی در استان اردبیل آزاد شده و به کانون گرم خانواده‌هایشان برگشتند.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون زمینه آزادی ۲۶۲ نفر از محکومین مالی و جرائم غیر عمد توسط خیرین و مردم استان اردبیل فراهم شده است که کل مبلغ محومیت این زندانی‌ها ۳۲ میلیارد تومان شده بود که ۱۰ درصد آن‌ها موجب سازش شده و بقیه از طریق کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی و آورده زندانیان بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر زمینه آزادی ۱۸ نفر از محکومین مالی و جرائم غیر عمد نیز بررسی و فراهم شده که کل مبلغ محکومیت آن‌ها حدود ۳ میلیارد تومان بود که حدود ۴۰۰ میلیون تومان آن را ستاد دیه استان گذشت کرده و بقیه به صورت کمک بلاعوض، تسهیلات بانکی و آورده خود زندانی بوده است.

خدادادی همچنین با بیان اینکه شاکیان پرونده‌ها یکی از اصلی‌ترین خیرین ستاد دیه هستند، از آن‌ها خواست تا با گذشت بخشی از طلب خود به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک کنند.

او تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد بدهکار هستند نه بزهکار و خانواده‌های این زندانیان به دلیل نبود سرپرست خانواده با مشکلات اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند و به خاطر محدودیت‌های مالی، ستاد دیه نمی‌تواند تمام بدهی زندانیان جرایم غیرعمد را پرداخت کند بلکه تلاش دارد زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم سازد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟