به گزارش رکنا، ماموران در تحقیقات پلیسی و با توجه به بنرهای تسلیتی که در جلوی خانه این زن وجود داشت، اطلاع یافتند که چند روز قبل دختر 22 ساله این زن فوت کرده و مادر جوان به خاطر این اتفاق به زندگی خود پایان داده است.

پرده دوم

روز 13 بهمن ماجرای خودکشی زن جوانی به پلیس تهران گزارش شد و تیمی از ماموران به دستور بازپرس ویژه قتل برای بررسی موضوع به صحنه جرم اعزام شدند.

ماموران با حضور در شهرک گلستان با جسد زن جوانی که خود را حلق آویز کرده بود، روبه رو شدند و مشخص شد زن 41 ساله در اقدامی خودخواسته به زندگی خود پایان داده است.

پرده سوم

محمد میرزایی حیدری درباره خودکشی دختر جوانی در طبقه دوم دانشگاه آزاد ایلام، اظهار کرد: این دختر جوان دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام نبود و در آزمونی که روز جمعه گذشته 11 بهمن از سوی یکی از موسسه‌های آموزشی این شهرستان در محل دانشگاه آزاد برگزار شد، شرکت کرد و بعد از آزمون خودش را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت کرد.

وی افزود: بعد از اقدام به خودکشی این دختر جوان، وی را به بیمارستان منتقل کردند که متاسفانه اقدامات درمانی موثر واقع نشد و این دختر جوان فوت کرد.

پرده چهارم

فرمانده انتظامی رضوانشهر گفت : دختر ۱۵ ساله که صبح 14 بهمن خود را از روی پل عابر پیاده به پایین پرت کرده بود، زنده ماند.

سرگرد امیر وهاب زاده افزود : این دختر به علت آسیب دیدگی از ناحیه کمر در بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی بستری شد.

پرده پنجم

چند روز قبل خانواده ای که در سفر بودند هرچه با پدرشان که در تهران بود تماس گرفتند پاسخی نشنیدند و با توجه به این که پدرشان در فروردین امسال از سوی چند مرد به گروگان گرفته شده بود، نگران شدند و از یکی از بستگانشان خواستند تا برای سرکشی به خانه شان برود.

مرد جوان وقتی به درِ خانه مرد طلافروش رفت هر چه زنگ خانه را به صدا در آورد جوابی نشنید تا این که در تماس با پلیس و سازمان آتش نشانی درخواست کمک کرد و ماموران پس از تخریب در ورودی ، وارد خانه مرد طلافروش شدند و با جسد خونین وی روی تخت اتاقش روبه رو شدند.

جسد این مرد که در گذشته طلافروشی داشت و یک بار نیز هدف گروگان گیری قرار گرفته بود، برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در محل نیز حکایت از خودکشی این مرد داشت.

کارشناسان پزشکی قانونی پس از بررسی های دقیق ضربات چاقو روی بدن مرد طلافروش اعلام کردند که وی دست به خودکشی زده و با ضربات چاقو به زندگی خود پایان داده است.

تیم پلیسی در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که مرد طلافروش به خاطر بدهکاری دست به خودکشی زده است.

تحلیل کارشناس

3 اقدام موثر برای پیشگیری از خودکشی

دکتر کاظم قجاوند جامعه شناس و استاد دانشگاه

خودکشی به عنوان یکی از رفتارهای انحرافی در ادبیات آسیب شناسی اجتماعی به شمار می رود. متاسفانه به دلایل روان شناختی ، جامعه شناختی و اقتصادی آمار خودکشی به ویژه در بین قشر جوانان در سال های اخیر رو به افزایش و ازدیاد است. به نظر می رسد سرخوردگی، یاس و ناامیدی از بهبود شرایط در جامعه، مواجه شدن با ناکامی ها و شکست ها و نداشتن مهارت کافی برای حل مسائل ، اقدام حمایت های اجتماعی ، بی هنجاری و آشفتگی و ناهنجاری های اجتماعی ، بیکاری و شرایط اقتصادی نامطلوب و نبود دسترسی به موقع به خدمات مشاوره روان شناسی و مددکار اجتماعی از جمله مهم ترین دلایل خودکشی در جامعه به شمار می رود و از سوی دیگر با توجه به افزایش سطح افسردگی در بین مردم به ویژه جوانان آمار خودکشی افزایش یافته است.

چرا که بیماری افسردگی رابطه مستقیم و تنگاتنگی با خودکشی دارد به نظر می رسد در سه سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه درباره آسیب های اجتماعی خودکشی باید اقدام کرد. در سطح اول امکان خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی و ارجاع به روان پزشک برای دارودرمانی به ویژه برای افرادی که به افسردگی مبتلا هستند می تواند یک اقدام پیشگیرانه موثر باشد.

در مرحله بعد آموزش مهارت های زندگی و بالابردن مهارت حل مسئله و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی می تواند تاثیرگذاری را درباره خودکشی به دنبال داشته باشد. همچنین در پیشگیری سطح دوم افرادی که دست به خودکشی زدند و جان سالم به در برده اند باید سریع به مراکز درمانی هدایت شوند و داروی لازم را دریافت کنند در مرحله سوم پیشگیری باید سیستم های درمانی، خانواده افرادی را که سابقه اقدام به خودکشی داشتند باید آگاه کرد تا بر رفتار فردی که مرتکب خودکشی شده است نظارت بیشتری داشته باشند.

به طور کلی فشارهای اقتصادی، اجتماعی، شخصیت های متزلزل، افسردگی، بیکاری، فقر و هزاران عامل دیگر در پدیده افزایش خودکشی های مرگبار تاثیرگذار خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 540729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟