هکر زنجانی در دام پلیس فتا

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با سوء استفاده از اعتماد شاکیه اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی نموده بود خبر داد و گفت: بیشتر برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی افراد در پی اعتمادهای بی‌جا و در اختیار قرار دادن کارت و رمز بانکی به دیگران اتفاق می‌افتد.

سرهنگ محمدعلی آدینه لو رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبراظهار داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به مبلغ معلوم، موضوع بصورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکیه، با اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، نسبت به دستگیری متهم وتوقیف کلیه ابزارهای دیجیتالی وی اقدام شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم پرونده در بازجویی‌‌های اولیه، منکرهرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مستندات، ضمن اقرار به جرم خود بیان داشت با شاکی پرونده آشنایی قبلی داشته و با سوء استفاده ازاعتماد وی پس از دستیابی به اطلاعات بانکی اش، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب کرده است.

سرهنگ آدینه‌لو افزود: به منظور پیشگیری و جلوگیری از وقوع این نوع از جرائم اینترنتی، لازم است افراد در حفظ و نگهداری کارت‌های بانکی و اطلاعات آن کوشا باشند و نسبت به فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت بانکی و نحوه فعال‌سازی آن، به بانک‌های عامل مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟