به گزارش رکنا، با دیدن جنازه شهرام احساس می‌کنم او به خواب رفته است. چندان شباهتی به مرده ندارد 11بهار را پشت سر گذاشته و یکی از بهترین دانش‌آموزان مدرسه‌شان بوده است.

از کودکان همبازی‌اش که می‌پرسم می‌گویند از در خانه‌شان بیرون آمد و داشت می‌دوید که یک‌مرتبه افتاد و دیگر بلند نشد. از همسایه‌ها می‌پرسم چرا او را به بیمارستان نرساندید؟ می‌گویند، همان موقع گروهی از امدادگران فوریت‌های پزشکی در حال عبور از محل بودند که بلافاصله اقدام هایی را انجام دادند ولی شهرام مرده بود.

جنازه شهرام را به طور دقیق مشاهده می‌کنم. کوچک‌ترین اثری از جراحت در بدن او دیده نمی‌شود. با دیدن شیار سوخته‌ای در کف پای او ناخودآگاه فریاد می‌زنم«برق برق بروید کنار» مردم گرچه از ما فاصله می‌گیرند اما از نگاه بعضی از آن ها پیدا بود که می‌خواستند بگویند«آقا برق کجا بود!؟»

پزشکی قانونی علت مرگ شهرام را برق‌گرفتگی تعیین می‌کند محل را مجدد بررسی می‌کنم. در جایی که شهرام افتاده بود، سیم برقی از زیر خاک عبور داده شده بود که از خانه همسایه‌ای به منزل همسایه دیگر کوچه می‌رسید. همسایه اولی که از برق غیرمجاز استفاده می‌کند سیم برق را از زیر خاک داخل کوچه به همسایه دومی داده است و چون رویه سیم از بین رفته بود موقع عبور شهرام، کف پای او با سیم لخت برخورد کرده او دچار برق‌گرفتگی شده و به کناری پرت شده است.

پس از روشن شدن واقعیت، به یاد نخستین حضورم در صحنه مرگ شهرام افتادم و به خود لرزیدم. اگر جنازه شهرام درست روی سیم برق می افتاد چه می‌شد؟ همیشه در این فکرم که چطور آن‌روز دچار برق گرفتگی نشدیم؟ آیا همسایه‌های پدر شهرام پاسخی برای او دارند و آیا حق همسایگی را درست به جا آورده‌اند؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

دکتر جعفر رشادتی

کدخبر: 539666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟