به گزارش رکنا، عقربه ها ساعت 8 و 45 دقیقه صبح روز پنج شنبه 11 آذر سال 95 را نشان می داد که وقوع یک آتش سوزی در قهوه خانه سنتی در یافت آباد، بولوار الغدیر به سازمان آتش نشانی و پلیس مخابره شد و خیلی زود تیم های امدادی به محل اعزام شدند.

آتش نشانان با حضور در محل با یک قهوه خانه 200 متری که در محاصره آتش قرار گرفته بود روبه رو شدند و خیلی زود عملیات مهار آتش آغاز شد.

تیم امدادی در ابتدای عملیات پی برد که در ورودی قهوه خانه یک اتاقک 15 متری وجود دارد که محل استراحت کارگران است و چهار جوان افغان در آن جا گرفتار شده اند.

آتش نشانان خیلی زود وارد عمل و پس از ورود به قهوه خانه و مهار آتش با دو کارگر مصدوم و جسد دو کارگر افغان روبه رو شدند که بلافاصله آن ها را به بیرون از قهوه خانه منتقل کردند.

تیم امدادی در این عملیات، قبل از این که آتش به سیلندرهای گاز برسد و یک انفجار مهیب در این منطقه رخ دهد موفق به مهار آتش شدند.

کارشناسان آتش نشانی پس از عملیات به بررسی علت این حادثه پرداختند و وقوع این آتش سوزی را عمدی اعلام کردند.

با مشخص شدن عمدی بودن این آتش سوزی مرگبار، تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس ویژه قتل برای شناسایی عامل این آتش سوزی وارد عمل شدند.

ماموران در این مرحله به بازبینی فیلم دوربین های مداربسته پرداختند و در تحقیقات میدانی نیز مشخص شد دو نفر سوار بر خودروی پژو در نزدیکی قهوه خانه رفت و آمد داشتند که خیلی زود این دو مرد با اقدامات فنی و پلیسی دستگیر شدند.

کارآگاهان پس از تحقیق از دو مرد جوان اطلاع یافتند که آن ها نقشی در این آتش سوزی عمدی نداشتند و ردیابی ها برای شناسایی عامل این آتش سوزی به درهای بسته رسید.

با گذشت چهار سال از حادثه آتش سوزی مرگبار، خانواده قربانیان حادثه با توجه به این که هنوز سرنخی از عامل این آتش سوزی عمدی به دست نیامده، با حضور در دادسرای امور جنایی تهران خواستار دریافت دیه از بیت المال شدند.

بنا به این گزارش، بازپرس احسان غلامی از شعبه 3 دادسرای امور جنایی تهران با درخواست خانواده قربانیان موافقت کرد و پرونده برای صدور حکم نهایی به دادگاه یک کیفری استان تهران ارجاع داده شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟