اتهام شروع به قتل برای شهردار منطقه 2 تهران + سند

به گزارش رکنا، غزال زارعی وکیل شکات با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی گفت: ماجرا مربوط به یک گودبرداری رها شده در منطقه مرزداران است که سال 93 عملیات اجرایی آن آغاز شد اما اکنون که پنج سال می‌گذرد همین طور رها شده است و هر لحظه خطر ریزش ساختمان‌های مجاور این گود وجود دارد.

شکایت از شهردار منطقه 2

تسنیم نوشت:این وکیل دادگستری افزود: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اهالی ساختمان‌های مجاور گود مزبور، هفتم اسفند سال 97 حسن‌‌زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 27 دستور رفع خطر از این گود و پُر کردن آن را صادر کرد اما اکنون که نزدیک به یکسال می‌گذرد هیچ اقدامی از سوی شهرداری به عمل نیامده است؛ ضمن اینکه ملکی که در آن گودبرداری انجام شده، با 17 مورد دستور بازداشت رو به روست.

زارعی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهردار منطقه به رغم وجود دستور قانونی، عالماً و عامداً از انجام وظیفه خود خودداری کرده است، عدم اقدام فوری موجب بروز خطری قریب‌الوقوع می‌شود که قطعاً این فعل شهرداری، نوعاً و غالباً کشنده است.

وکیل شکات گفت: نکته دیگر اینکه در همین مدت، گود مزبور حرکت داشته و به نظر می‌رسد دادستان علاوه بر رسیدگی به شکایت ساکنان مجتمع مجاور گود مبنی بر «تمرد شهردار منطقه از اجرای دستور مقام قضایی و شروع به قتل»، در راستای صیانت از حقوق عامه که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه بوده، به موضوع ورود کند.

وی اضافه کرد: نکته جالب اینجاست که بعد از گزارش مورخ 18 تیر 98  برنامه «در شهر» نیز در محل حضور یافت و در آن برنامه، شهردار منطقه قول داده که تا یک ماه دیگر نسبت به رفع خطر از این گود اقدام کند اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

زارعی گفت: به نظر می‌رسد مسئولان باید هر چه سریعتر نسبت به رفع خطر از گود مزبور اقدام کنند تا شاهد حوادث مشابهی که در سال‌های گذشته رخ داده و اظهار تاسف مسئولان نیز سودی نداشته، نباشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟