راز زن شیک پوش در مشهد چه بود؟ / فاش شد

به گزارش رکنا،  ماجرا آن قدر تکراری شده که دیگر نمی‌شود برایش مقدمه نوشت. باز هم ماجرای حضور زن شیک پوش و خوش سر و زبان، مقابل منزل شهروندان، آن هم در قامت خریدار پولداری که روزی عاشق عتیقه جات است و روز دیگر می‌خواهد عروسی برود و گشتن در بازار طلا وقتش را می‌گیرد، او حتی گوشی تلفن همراهش را هم به واسطه آگهی شهروندان در سایت‌های واسطه گر می‌خرد. البته فقط می‌خرد، اما با همان سر و زبان و دک و پز عالی اش، ریالی پرداخت نمی‌کند و از صحنه می‌گریزد. در جدیدترین پرونده در این زمینه، زن و مرد جوانی شکار کارآگاهان پلیس فتای خراسان رضوی شده اند که حداقل تاکنون سر ۶ مشهدی را با همین شگرد کلاه گذاشته اند.

کارمندی که فریب خورد

افزایش قطره چکانی حقوق نه تنها گره‌ای از زندگی کارمندی اش نگشوده بود، بلکه هر روز مقروض‌تر از قبل می‌شد. چرخ زندگی مثل قبل نمی‌چرخید و هر روز اوضاع بدتر می‌شد. باید فکری می‌کرد تا بیشتر از این در مرداب قرض و قوله فرو نمی‌رفت. بیشتر که فکر کرد، دید می‌شود با یک گوشی تلفن همراه غیرهوشمند هم زندگی را بگذراند. او همان جا بدون فکر قبلی آگهی فروش گوشی هوشمندش را در یکی از سایت‌های واسطه گر گذاشت و در انتظار مشتری ماند. فردای آن روز زنی جوان با او تماس گرفت و برای دیدن گوشی سر قرار حاضر شد. این زن پولدار با دیدن گوشی، آن را پسندید و حتی مشکلی با قیمت بالای آن نداشت. هنگام تسویه نیز کل مبلغ را اینترنتی پرداخت کرد و پیش از دریافت پیامک واریز، از فروشنده که فریب ظاهر او را خورده بود، جدا شد و رفت؛ و این گونه یک پرونده کلاهبرداری در مشهد ایجاد شد.

اما این تمام ماجرا نبود و در هفته‌های اخیر این ششمین پرونده مشابه بود که زنی به ظاهر پولدار سر آگهی دهندگان در سایت‌های واسطه گر را کلاه گذاشته و اشیای با ارزش آن‌ها همچون کنسول بازی، طلا، اشیای عتیقه و... را بدون پرداخت یک ریال، تصاحب کرده بود.

 شناسایی کارگر سهل انگار

با شکایت چند شهروند و تشکیل پرونده در پلیس فتای خراسان رضوی، سرهنگ جواد جهانشیری دستور پیگیری این پرونده را برای شناسایی متهمان احتمالی صادر کرد. بررسی‌ها با توجه به تماس‌های صورت گرفته، کارشناسان را به زنی میان سال رساند که در یکی از کارخانه‌های اطراف مشهد به صورت روزمزد کار می‌کرد. زن میان سال اعلام کرد که از چیزی اطلاع ندارد و از سویی شاکیان نیز اعلام کردند که زن کلاهبردار او نبوده است. بررسی‌ها نشان داد سیم کارت‌هایی که از طریق آن‌ها با شاکیان تماس گرفته شده، به نام این زن کارگر است. ادامه پیگیری‌ها نشان داد که این فرد میان سال پس از دریافت کارت ملی هوشمند، کارت قبلی اش را با سهل انگاری گم می‌کند و فردی با یافتن این کارت اقدام به دریافت چند سیم کارت تلفن همراه می‌کند.

یکی دیگر از سیم کارت‌ها نیز متعلق به مردی بود که چندی پیش به دلیل دریافت ۲۰ گیگ اینترنت رایگان در راه آهن یک سیم کارت جدید تهیه می‌کند و بعد از تمام شدن بسته اینترنتی با سهل انگاری این خط را گم می‌کند، خطی که شیادان با پیدا کردن آن اقدام به کلاهبرداری کرده بودند.

دستگیری زن و مرد شیاد

ادامه بررسی‌ها با توجه به مشخصاتی که شاکیان اعلام کرده و سرنخ‌هایی که کارشناسان به دست آوردند منجر به شناسایی زنی جوان شد که در اقدامی ضربتی مأموران موفق به دستگیری او شدند. زن جوان که حدودا سی وچهار ساله بود از سوی شاکیان شناسایی شد و به ناچار به سرقت هایش اعتراف کرد و گفت: «با چک کردن آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های واسطه گر، هر کجا که کالای ارزشمندی برای فروش قرار گرفته بود، با سیم کارت‌هایی که به نام من نبود با فروشنده تماس می‌گرفتم و قرار ملاقات می‌گذاشتم. برای اینکه فروشنده‌ها شک نکنند خودرو‌های لوکس اجاره می‌کردم و با در دست داشتن یک گوشی آنچنانی که از دوستانم قرضی می‌گرفتم سر قرار حاضر می‌شدم، بعد هم با چرب زبانی کالا‌ها را می‌گرفتم و به ظاهر مبلغ را کارت به کارت می‌کردم و اگر فروشنده می‌گفت پیامک واریز نیامده است، شلوغی خطوط و ضعیف بودن اینترنت را بهانه قرار می‌دادم و از آنجا دور می‌شدم.»

مردی سی وهفت ساله نیز که همدست زن جوان بود و با همکاری همدیگر اقدام به سرقت می‌کردند، نیز دستگیر شد.

اوراق هویتی خود را حفظ کنید

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی هشدار داد که در صورت دریافت کارت ملی هوشمند، توجه داشته باشید کارت قبلی همچنان دارای اعتبار است و آن را دور نیندازید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید. سرهنگ جواد جهانشیری با اشاره به وجود سامانه ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ متعلق به سازمان تنظیم مقررات رادیویی از شهروندان خواست با ارسال کدملی خود به این سامانه‌ها از تعداد سیم کارت‌هایی که به نامشان است مطلع شوند و اگر سیم کارت مشکوکی به نام آن‌ها ثبت شده بود، سریعا اقدام به سوزاندن یا سلب امتیاز کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536211 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟