قاتل در سقز از اعدام نجات یافت / پس از 6 سال رخ داد

به گزارش رکنا ، محمدرشید غفوری مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سقز گفت: جوان سقزی که به دلیل ارتکاب قتل در سال ۹۲ در زندان تحمل حبس کرده و منتظر اجرای حکم قصاص بودند پس از تلاش‌های فراوان و با وساطت بزرگان و معتمدین و همچنین موافقت دیوان عالی کشور این حکم به پرداخت دیه تغییر یافت.

وی افزود: این جوان با پرداخت دیه ۲۷۰ میلیون تومانی که توسط خیرین و مردم نوعدوست و با همکاری یکی از فعالان اجتماعی جمع‌آوری شده بود، از قصاص نجات یافت.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان و شورای حل اختلاف هم در این راستا بسیار تلاش کردند و شماره حساب مادر این زندانی تحت عنوان "کمپین نجات جان یک آدم" برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ارائه شد و در نتیجه مبلغ دیه به میزان ۲۷۰ میلیون تومان را با همکاری خانواده متهم به قتل (۲۳۰ میلیون کمک‌های مردمی و ۴۰ میلیون خانواده) را جمع‌آوری کنیم.

وی از تمام کسانی به ویژه کمپین مردمی از مردم نوعدوست، معتمدین، خانواده مقتول، انجمن حمایت از زندانیان و مسئولان قضایی و زندان سقز تشکر کرد.

غفوری در پایان گفت: امسال همچنین ۲ زندانی محکوم به اعدام با کمک‌های خیرین سقزی و تلاش‌های انجمن حمایت از زندانیان، شورای حل اختلاف و تلاش معتمدین سقزی از قصاص نجات یافتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟