عکس دلخراش از دختربچه سیرجانی که شکنجه شده است / ارثیه مادری شوم بود؟

به گزارش رکنا ، «بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، احتمالا پدر این دختر با انگیزه‌های مالی این کودک را ‌آزار داده است. این دختر بعد از فوت مادر تنها وارث قانونی اوست و ظاهرا همین مسأله دلیل کودک‌آزاری بوده است. آدرس دقیقی از پدر او نداریم اما دستور جلب او صادر شده است تا بازجویی شود.»

«رد سوختگی‌ عمیق و شکستگی از ناحیه دست و پای دختربچه سیرجانی، پرده از وقوع کودک‌آزاری هولناک برداشت. هفته‌نامه محلی پاسارگاد در سیرجان گزارش داد فیلمی در اختیارش قرار گرفته است که نشان می‌دهد دختری ١٤ساله مورد کودک‌آزاری بدنی شدید قرار گرفته است. یکی از همسایگان قبلی خانواده کودک به «پاسارگاد» گفته است بیتا، کودک آزاردیده، مبتلا به اوتیسم است. او بعد از جدایی پدر و مادرش از یکدیگر، نزد مادرش زندگی می‌کرد اما مادر او بر اثر حادثه تصادف فوت کرد و مسئولیت نگهداری‌اش به پدر و نامادری‌اش سپرده شد. چند هفته قبل، این کودک با جراحت‌های زیاد به بیمارستان غرضی سیرجان برده شد. پس از آن بود که او تحت نظر مددکاران اداره بهزیستی قرار گرفت.

مهتاب حسینی، رئیس اداره بهزیستی سیرجان درباره این کودک‌آزاری گفت: «این کودک بعد از فوت مادرش با مادربزرگ مادری‌اش زندگی می‌کرد اما پس از مدتی پدر به‌عنوان ولی قهری، بیتا را برای زندگی به خانه خودش برد و بعد از مدتی این اتفاقات برای بیتا افتاد.» به گفته حسینی، بیتا از ناحیه دست، آرنج و پا دچار سوختگی‌ شدید است، همچنین در ناحیه دست و پا شکستگی‌ دارد.

او پس از ترخیص از بیمارستان، دو شب در اختیار بهزیستی بود و بعد به خانواده مادری‌اش تحویل داده شد: «مددکار ما با خانواده مادری بیتا در تماس است و این خانواده برای بیتا محیطی امن فراهم کرده‌اند.»

رئیس اداره بهزیستی سیرجان اظهار نظر درباره سایر جزئیات پرونده را در حیطه وظایف دستگاه قضائی دانست و فقط به این جمله اکتفا کرد که «شواهد نشان می‌دهد پدر بیتا مدت‌ها اجازه نمی‌داده است دخترش با خانواده مادری‌اش ملاقات کند.» پس از برملا شدن این کودک‌آزاری، دادستانی سیرجان تحقیقات درباره پرونده را آغاز کرده است.

قاضی محسن نیک‌ورز، دادستان سیرجان درباره آخرین وضع پرونده می‌گوید: «بر اساس شواهد و گزارش‌های اورژانس اجتماعی، احتمالا پدر این دختر با انگیزه‌های مالی این کودک را ‌آزار داده است. این دختر بعد از فوت مادر تنها وارث قانونی اوست و ظاهرا همین مسأله دلیل کودک‌آزاری بوده است. آدرس دقیقی از پدر او نداریم، اما دستور جلب او صادر شده است تا بازجویی شود.»

به گفته دادستان سیرجان، علاوه بر کودک‌آزاری، صدمه بدنی عمدی که جزو جنایات علیه تمامیت جسمانی اشخاص است از عناوین اتهامی پدر است. هر چند تعیین میزان مجازات بستگی به نظر دادگاه دارد، اما به‌ طور کلی مجازات کودک‌آزاری حداکثر ٦ ماه حبس به علاوه دیه‌هایی است که ممکن است تعلق بگیرد. همچنین مجازات ممکن است با توجه به نظر قاضی و شرایط پرونده شدیدتر یا خفیف‌تر شود. به این ترتیب، دستگیری پدر بیتا ابعاد مبهم این پرونده کودک‌آزاری را روشن می‌کند.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟