درخواست وکیل «آرمان»از اولیای دم: از «قصاص» بگذرید

به گزارش رکنا، عبدالصمد خرمشاهی، وکیل آرمان عبدالعالی در مورد حکم قصاص موکلش که اعلام شده فردا اجرا خواهد شد، گفت: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

وی ادامه داد: البته یک اشکال در این پرونده وجود دارد بنده به عنوان وکیل، علی رغم صراحتی که در آیین نامه نحوه اجرای احکام وجود دارد، باید مطلع می شدم،البته عدم حضور بنده مانع اجرای حکم نمی شود اما از طریق سایر افراد متوجه اجرای حکم موکلم شدم که قرار است فردا قصاص شود.

این وکیل دادگستری گفت: قصاص حق اولیای‌دم است و از طرفی پرونده اعتبار در مختومه پیدا کرده و نمی‌توان گفت در جایی پرونده ایراد دارد یا حیات و ممات مرحومه مشخص نباشد، در واقع حکم قطعی است اما باید فرهنگ انعطاف، بخشش و روحیه عطوفت را ترویج داد.

خرمشاهی افزود: حتی خداوند می فرماید در قصاص، حیات است اما این هم در روایات و قرآن تاکید شده که اگر از قصاص بگذرید آن بخشش، سرمایه آخرت خواهد شد.

وی افزود: از نظر عرفی، اخلاقی، دینی و توصیه اندیشمندان و ریش سفیدان از قدیم این بوده که در عفو لذتی است که در انتقام نیست، بنابراین اگر اولیای دم در ساعات پایانی زندگی آرمان، از قصاصش بگذرند به چند خانواده زندگی برمی گردد.

این وکیل دادگستری گفت: ما نمی‌خواهیم خدای ناکرده اولیای‌دم را اجبار به انجام کاری کنیم یا تحت فشار قرار دهیم اما همواره سفارش به صلح و سازش می شود و امیدوارم در ساعات پایانی و لحظات سخت و نگران‌کننده و عذاب آوری که اکنون والدین آرمان تجربه می‌کنند، اولیای دم با رأفت و سعه صدر ماجرا را ختم به خیر کند چرا که تبعات بخشش و صلح تبعات بهتری در زندگی همه ما خواهد داشت.

«آرمان عبدالعالی»، پسری است که ۶ سال پیش به اتهام قتل دختری ۱۸ ساله به زندان افتاد و به قصاص محکوم شد.

جسد غزاله دختری که آرمان به اتهام قتل او به زندان افتاده است هنوز پیدا نشده و با این حال آرمان فردا قرار است قبل از طلوع آفتاب، به جرم قتل این دختر نوجوان اعدام شود.

حالا در ساعات پایانی باقیمانده تا اجرای حکم، بسیاری از از جامعه هنرمندان ‌‌از خانواده غزاله‌ و مسئولان قضایی درخواست کرده اند که این حکم اجرا نشود و اولیای دم از قصاص بگذرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531041 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟