نقشه پلید پسر اینستاگرامی برای فالوئرهایش / پلیس فتا خبر داد +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "تورج کاظمی" رئیس پلیس فتا پایتخت ، گفت: بیستم مرداد ماه امسال زنی 30 ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا، مراجعه و اظهار داشت: در صفحه اینستاگرام دارای فالورهای زیادی می باشم که اغلب دوستان و اقوامم هستند، اخیراً فرد ناشناسس با پروفایل و نام و تصاویر من در اینستاگرام برای فالورهایم که دوستان و اقوامم هستند پیامی ارسال و درخواست پول کرده است.

وی با بیان اینکه پرونده ای در این خصوص تشکیل و تیمی از افسران پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: هنگام رسیدگی به این پرونده 30 پرونده مشابه دیگر نیز در پلیس فتا تشکیل و آنان نیز اظهارات مشابهی در این خصوص مطرح کردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات پلیسی به دست آمد که متهم با شناسایی افرادی که صفحه اینستاگرامشان در فضای مجازی باز است، صفحه اینستاگرام جعلی با نام و پروفایل و تصاویر مالباختگان ساخته و از فالورهای مال باختگان تقاضای واریزی وجوه نقد می کند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده، هویت متهم شناسایی و مشخص شد که وی مردی 23 ساله و ساکن حوالی میدان نوبنیاد است.

کاظمی بیان داشت: با دستور قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا برای ادامه تحقیقات پلیسی انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه این کلاهبردار جوان به جرایم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کاظمی گفت: متهم اظهار داشت به علت باز بودن صفحه اینستاگرام مال باختگان صفحه جعلی اینستاگرام با اسم و مشخصات آنها می کردم و با فرستادن پیام و شماره حساب از فالورهای مال باختگان تقاضای پول می کردم و برای رد گم کردن پلیس، وجه حاصله را از طریق پولشویی از چرخه بانک خارج کردم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با تکمیل تحقیقات ، متهم به همراه 30 شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای اعزام شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان به کاربران در شبکه های اجتماعی هشدار داد: تنظیمات امنیتی نرم افزارهای اجتماعی خود را با دقت بررسی و در حفظ و نگهداری حریم خصوصی با دقت و حساسیت بیشتری تلاش کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 530943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟