به گزارش رکنا، ساعت‌۱۶ روز جمعه دهم آبان‌ماه مأموران پلیس از کشف جسد سوخته شده پسر جوانی در ته دره‌ای حوالی جاده امامزاده داوود باخبر شدند.

مرد میانسالی که جسد را پیدا کرده بود به مأموران گفت: من کوهنورد هستم. امروز همراه دوستانم برای کوهنوردی به کوه‌های اطراف امامزاده داوود آمدم و در حال بالا رفتن از کوه بودم که جسد سوخته شده‌ای شبیه انسان در ته دره نظرم را به خودش جلب کرد و کنجکاو شدم. به ته دره رفتم و در نزدیکی سیل‌بند با جسد سوخته مرد جوانی روبه‌رو شدم.

نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول که کفش‌های مارک‌دار گرانقیمت به پا داشت با پنج ضربه چاقو به قتل رسیده است. مأموران همچنین در نزدیکی جسد بطری بنزینی را کشف کردند که حکایت از این داشت عامل یا عاملان حادثه پس از قتل جسد را با بنزین آتش زده تا ردپایی از خود به جا نگذارند.

در ادامه با شناسایی هویت مقتول مشخص شد وی روز 8 آبان با دوست‌دخترش قرار داشته و برای ملاقات با وی خانه را ترک کرده است، اما وقتی پس از ساعت‌ها به خانه برنگشت و تلفنش را نیز جواب نداد خانواده‌اش برای یافتن وی به اداره پلیس رفته و ناپدید شدن او را گزارش کرده بودند.

بدین ترتیب با این احتمال که دختر جوان از ماجرای قتل اطلاع داشته باشد ردیابی‌ها برای یافتن او که می‌توانست تنها سرنخ حل این معمای جنایی باشد آغاز شد. با شروع تحقیقات مشخص شد که این پسر از مدتی قبل با دوست‌دخترش اختلاف پیدا کرده بود و دختر جوان اصرار بر قطع این دوستی داشته است اما مقتول حاضر به جدایی نبوده و برای اینکه دختر جوان را به ادامه این ارتباط وادار کند اقدام به تهیه فیلم سیاه از وی کرده بود.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی همچنین در ادامه دریافتند دختر جوان همزمان با پسر دیگری که افغانستانی و مقیم سوئد بوده نیز ارتباط داشته و این پسر چند روز قبل از قتل به ایران آمده است.

بدین ترتیب با افشای این اطلاعات بازپرس محمد تقی شعبانی دستور بازداشت این دختر و مرد افغانستانی را صادر کرد، اما وقتی کارآگاهان موفق به یافتن نشانی خانه او شدند مشخص شد وی چند روز بعد از قتل به‌همراه مرد افغانستانی از کشور خارج شده و به ترکیه گریخته‌اند.

سرانجام با کنار هم چیدن این پازل فرضیه ارتکاب قتل از سوی دختر جوان و دوست مقیم سوئدش پررنگ‌تر شد و بازپرس شعبانی ضمن مکاتبه با پلیس اینترپل از آنها خواست این دختر و پسر را دستگیر و به کشور منتقل کنند تا راز قتل پسر جوان فاش شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 530744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟