کمک کنید ! / حادثه ای عجیب آقا غفار پیرمرد 84 ساله سنندجی را به زندان فرستاد

به گزارش رکنا،آقاغفار ۸۴ ساله پیرمرد زحمت کش کردستانی این روزهابه جای اینکه زیرکرسی مشغول گفتن از گذشته ها وخاطره هایش باشد پشت میله‌های زندان روزگارمی گذراند آن هم به خاطر ماجرای علف های هرز.

گاهی زندگی روزهای سختی را برای آدمی رقم می‌زند، روزهای سختی که پیر و جوان نمی‌شناسند، گاهی یک غفلت، گاهی یک حادثه و گاهی هم دست تقدیر باعث می‌شود تا آن روی سکه سخت زندگی خودنمایی کند.

داستان حاج غفار پیرمرد زحمت کشی که حالا این روزها نامش در بین لیست زندانیان جرایم غیر عمد به چشم می‌خورد از آن دست پرونده‌های قابل تأسف است که حسب شرایط و قضا و قدر و یا هر چیز دیگری که بتوان آن را نامید، شکل گرفته است.

پیرمرد ۸۴ ساله‌ای که قصد داشت تا علف‌های خشک و هرز باغش را بسوزاند و با شعله‌ور شدن آتش خسارت سنگینی را به باغ همسایه وارد کرد و همین علف‌های هرز آفتی شد بر روزگارش.

غفار پیرمرد عائله مندی است که از طریق کشت و کار بر روی زمین زراعی خود امرار معاش کرده و خرجی خانواده را تأمین می‌کرد.

تابستان سال ۹۷ بود که آقا غفار برای آماده کردن زمین تحت اختیار خود جهت بذرافشانی مبادرت به جمع‌آوری علف‌های هرز و سوزاندن این علوفه‌های خشک می‌کند اما وزش باد مسیر زندگی این کشاورز را تغییر می‌دهد.

پس از وزش باد در آن روز آتش افروخته به باغ گردوی همسایه سرایت کرده و محصول و بسیاری از درختان این باغ را دچار حریق می‌کند.

در پی این حادثه، آقا غفار که از سال‌های دور به دلیل تنگدستی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد با طرح شکایت همسایه خسارت دیده به پرداخت خسارتی معادل ۱۱۴ میلیون تومان محکوم می‌شود.

پیرمرد ۸۴ ساله به دلیل آشنایی با شاکی اگرچه تا میزان ۶۳ میلیون تومان گذشت اخذ می‌کند اما به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت الباقی از مهر ماه سال جاری راهی یکی از زندان‌های استان کردستان شده و علی‌رغم مشکلات جسمانی این روزها را در بند بسر می‌برد.

طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی ستاد دیه عدم دسترسی به آتش‌نشانی سبب اصلی آتش گرفتن تعداد ۱۰۰ اصل گردو شده و این فرد با یک چنین بدهی سنگینی گرفتار بند می‌شود.

حالا آقا غفار آن هم با این سن و سال به جای اینکه زیر کرسی گرم گفتن از خاطره‌ها و گذشته‌ها باشد، پشت میله‌های زندان روزگار را می‌گذراند.

نیکوکارانی که تمایل دارند به این زندانی کمک کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن ۱۵ - ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529256 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟