جریمه3 مییلیارد و 800 میلیون تومانی برای راننده مریوانی / او چه کرده بود؟

به گزارش رکنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: راننده‌ای که ضایعات آهن را به جای 24 هزار کیلوگرم لوازم یدکی اظهار شده تعویض کرده بود به پرداخت مبلغ 3 ‌میلیارد و 800 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.‌

سید نجیم حسینی اظهار کرد: تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان پس از اعلام شکایت گمرک باشماق مبنی بر اینکه یک شرکت حمل و نقل بین‌المللی مرتکب تخلف تعویض کالای ترانزیتی شده است، اقدام به تشکیل پرونده کرد.

وی بیان کرد: در گزارش ارسالی به تعزیرات حکومتی تشریح شده بود یک محموله ترانزیت خارجی به مقدار 24 هزار کیلوگرم لوازم یدکی مستعمل شامل سیلندر، گیربکس، درب ، انجین و... در گمرک شهید رجایی برای ترانزیت به کشور عراق اظهار شده اما محموله موصوفه در داخل کشور فک پلمب و بجای آن، ضایعات آهن جایگزین لوازم یدکی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان بیان داشت: پس از بررسی‌های بعمل آمده و انجام تحقیقاتی مقدماتی مشخص شد شرکت حمل و نقل بین‌المللی هیچ دخالتی در موضوع قاچاق نداشته و اتهام نسبت به اشخاص حقیقی شرکت نیز ثابت نشد زیرا بار با پلمب از شرکت تحویل راننده داده شده و دخل و تصرفی در فک پلمپ از جانب شرکت روی نداده است.

حسینی عنوان کرد: راننده کامیون ضمن اقرار به تعویض کالای ترانزیتی و حمل و مباشرت در قاچاق کالا علاوه بر ضبط کالای جایگزین شده به پرداخت مبلغ 18 میلیارد و 64 میلیون و 406 هزار ریال جزای نقدی بعنوان جریمه محکوم شد.

وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه فرد متهم قصد خروج 22 هزار و 970 کیلوگرم آهن‌آلات را از مرز بدون اخذ مجوزهای قانونی داشته است به پرداخت مبلغ 623 میلیون و 30 هزار ریال جزای نقدی محکوم شد و از سویی دیگر از جاییکه خودروی حامل متعلق به فردی دیگر بوده و عدم آگاهی وی نسبت به حمل و مباشرت قاچاق کالا احراز نشده ضمن استرداد خودرو به مالک اصلی مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون ریال معادل ارزش کامیون به جزای نقدی متهم اضافه شد.

وی بیان کرد: بنابراین مجموعاً متهم پرونده به پرداخت مبلغ 38 میلیارد و 951 میلیون و 844 هزار محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در پایان اضافه کرد: حکم مذکور قطعی و لازم‌الاجراء است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟