طناب دار داخل کمد مخفیگاه یک دزد / خودکشی قبل از رسیدن پلیس

به گزارش رکنا، اولیــن روزهاى زمســتان  پنــجمـــین ســال زنــدگــــى اش، بـــراى بیســت و یکمین بــار درون کمدى کــه در مخفیگاهش براى چنین روزى تعبیه شده بود، دستگیر مى شود.

وجود یک طناب اعدام بالاى سرش تبدیل به معمایــى در ایــن پرونده مى شــود. معمایى که ســرهنگ عباس صارمى ساداتى، رئیس پلیس مشهد آن را پس از بازجویى هاى تخصصى از این سارق سابقه دار رمزگشایى مى کند.

این پرونده پس از شکایت شهروندان مبنــى بــر ســرقت از انبارى هــا و پارکینگ هایشــان در بخش هــاى از شهربه دستور رئیس پلیس مشهد در دستور کار افسران تجسس کلانترى سناباد قرار گرفت.

هدایت این عملیات برعهده ســرگرد جواد بیگى، رئیس کلانترى ســناباد بود و مأموران این کلانترى با حضور در محل وقوع جرم در مناطق آزاد شهر، خیابان کوهســنگى، بولوار شــهید صارمــى و... اقدامات پلیســى را آغاز کردند.

مأموران با استفاده از شگردهاى نویــن پلیســى در نهایــت موفق به چهره زنى و شناسایى یکى از متهمان این سرقت ها شدند.پیگیرى هــاى بعــدى منجــر بــه شناســایى مخفیگاه متهم در خیابان شهید مطهرى شــد.

مأموران پس از هماهنگى هاى لازم ســاعت 4بامداد به ســراغ متهم رفتنــد و در عملیات ویژه موفق به شناســایى و دستگیرى متهم شدند.متهم که جوانى ســى ودو ساله بود به قصد فریب مأمــوران خود را مهندس عمران معرفى مى کرد و مدعى بود که اشتباهى دستگیر شــده است.

کشف 3دستگاه دوچرخه ســرقتى قیمتى از مخفیگاه متهم و داشــتن 4سابقه کیفرى، چیزهایى نبود که در کارنامه زندگى یــک مهندس عمــران وجود داشته باشد.جوان ســى ودو ســاله پس از اعتراف به ســرقت دوچرخه هــا از انبارهاى منازل و پارکینگ هاى شخصى، دیگر همدستش را نیز معرفى کرد.

مخفیگاه این متهم نیز ردزنــى و عملیات براى دستگیرى او آغاز شد.با حضور مأموران در محــل، اثرى از متهم به دست نیامد. مأموران به دنبال یافتن مدارکى که نشان دهنده دست داشتن متهم در این سرقت ها باشد، در منزل متهم مقابل کمدى قرار گرفتند که گشــودن در آن، در واقع گشودن گره این پرونده بود.

متهم که از قبل مى دانســت احتمال دارد دستگیر شــود، با تعبیه این کمد و مخفى شــدن درون آن، قصد فریب مأموران را داشــت که این شگرد نیز بى نتیجه ماند.

وجــود یک طناب دار در بالاى ســر متهــم درون کمد در حالى خودنمایــى مى کرد که این فرد سى وپنج ساله در بازجویى ها اعلام کرد که به علت جرائم مختلف بارها دستگیر شده و به زندان افتاده است و با تعبیه طناب دار قصد داشته که این بار قبل از اینکه دست پلیس به او برسد، خود را حلق آویز و خودکشى کند که با توجه به سرعت عملیات پلیس ناکام ماند.

بازرســى از مخفیگاه متهــم منجر به کشف انبوهى از وســایل سرقتى شد. به گفته ســرهنگ صارمى ســاداتى، فرمانــده انتظامى مشــهد تاکنون از این فرد 20دستگاه دوچرخه سرقتى کشف شده اســت که تعدادى از آن ها تحویل مال باختگان شــده و تعدادى دیگــر از مالکان ایــن دوچرخه ها نیز شناسایى شــده و مراحل تحویل این اموال در کلانترى سناباد در حال انجام است.

باتری های ســرقتی در پستوی یک فروشگاه رئیــس پلیــس مشــهد در ادامه به  15باترى ســرقتى خودرو شناسایى در انبــار یــک فروشــگاه در خیابان گاز مشــهد اشــاره و اعــلام کرد که یک متهم در این باره دســتگیر شده است.

سرهنگ صارمى ســاداتى در ادامه به دستگیرى یک مال خر اموال مسروقه در بولوار رسالت مشــهد اشاره و بیان کرد: مأمــوران کلانترى ســناباد در پیگیرى این پرونده موفق به کشــف 10فقره سرقت دوچرخه شدند.

وى ادامــه داد: این مال خــر پس از خرید ایــن دوچرخه ها کــه دو فقره 7دســتگاه را به از آن ها کشف شده، فردى در شهرســتان بیرجند فروخته و دوچرخه هــا را به این شهرســتان فرستاده بود.

مشکوک شدن به مشکوک هارئیس پلیس مشــهد در ادامه با اشاره به اینکه پلیــس هر موفقیتــى دارد به پشتوانه مردمى اســت، بیان کرد: بســیارى از پرونده هــا در اثــر نقش شــهروندان و اطلاعاتى که به پلیس داده اند بــه نتیجه رســیده و پلیس توانسته اســت مأموریت هایش را به خوبى انجام دهد.سرهنگ صارمى ســاداتى با تقدیر از عملکرد شــهروندان در همــکارى با پلیس گفت: اگر شــهروندان به موارد مشــکوک پیرامون زندگى، محل کار و... بى توجه نباشــند و کوچک ترین پرســه زنى افراد، یا تردد مشــکوک خودروها و موتورها را پس از مشاهده به پلیس اعلام کنند، مطمئنا در امنیت محل زندگى و کارشان تأثیرگذار است.

وى با انتقــاد از عملکــرد افرادى که هنگام وقوع جرم هایى همچون سرقت، زورگیرى و... تنها تماشاچى هستند و هیچ عکس العملى ندارد، تصریح کرد: همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که این اتفاق براى خود یا اطرافیانتان بیفتد، در این شــرایط چه انتظارى از شهروندان دارید، حداقل این است که با مداخله هوشیارانه مثل سدکردن راه فرار متهمان، جانبدارى از مال باختگان محیــط را براى ســارقان و زورگیران ناامن کنید و در ادامه با حضور پلیس مشــاهدات خود را در اختیار مأموران بگذارید، در این شــرایط ما نیز متعهد مى شــویم که حمایت همه جانبه اى از شــاهدان داشــته باشــیم و اجازه ندهیم هیچ مشــکلى برایشان ایجاد شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟