رودست خوردن یک پلیس از دزدان / بازداشت 3 دزد سریالی مشهد

به گزارش رکنا، گزارش پشت گزارش و سرقت پشت سرقت، پرونده هایی بود که از چند روز پیش مدام به دست افسران دایره تجسس کلانتری شهید آستانه پرست مشهد می رسید.

گزارش هایی که در آن چند شهروند مشهدی اظهار کرده بودند گوشی تلفن همراهشان از سوی 3جوان موتور سوار سرقت شده است.

اعلام این اخبار و حساسیت موضوع، مأموران کلانتری شهید آستانه پرست را برآن داشت تا برای شناسایی و دستگیری سارقان وارد عمل شوند. تحقیقات اولیه از محدوده خیابان هایی شروع شد که متهمان چندین مرتبه در آن اقدام به گوشی قاپی کرده بودند. بررسی های پلیسی در این مناطق ادامه داشت تا اینکه سرنخی از هویت سارقان به دست آمد و چهره فرضی آن ها ترسیم شد و در اختیار دیگر تیم های گشتی انتظامی قرار گرفت.

تیم عملیاتی این پرونده به چند خیابان دیگر که در محدوده حوزه استحفاظی شان بود، سر زدند و با استخراج تصاویر و فیلم های چند دوربین مداربسته دریافتند که عاملان تمام این سرقت ها همان 3جوان موتورسوار هستند از همین رو مأموران طبق دستور قضایی برای دستگیری این افراد وارد مرحله اجرایی نقشه خود شدند.

مأموران در اقدامی اطلاعاتی و پوششی به اخباری دست یافتند که حاکی از آن بود سارقان موتورسوار در خیابان شارستان مشهد در حال پرسه زنی هستند از همین رو چون شرایط این خیابان به لحاظ تردد زائران از حساسیت بالایی برخوردار بود، ضابطان قضایی را بر آن داشت تا برای جلب متهمان طعمه ای بگذارند.

افسران زبده پلیس به صورت لباس شخصی در خیابانی که دزدها در آن دیده شده بودند، بدون ایجاد حساسیت، مستقر شدند و یکی از مأموران نیز خود را جای شهروندی عادی جا زد.

همه ورودی و خروجی های شارستان زیر نظر ضابطان قضایی بود تا اینکه متهمان تحت تعقیب در زاویه دید یکی از تیم های پلیس قرار گرفتند و این خبر به سرعت به دیگر تیم های لباس شخصی پلیس اعلام شد.

در مقابل مأموری که نقش طعمه را بازی می کرد باید به گونه ای جلوه می نمود تا بتواند نظر دزدان جوان را به خود جلب کند از همین رو با شماره گیری تلفن همکارش به خیابان زد و همانند فردی سر به هوا و بی احتیاط مشغول گفت وگو با آن طرف خط شد.نقشه مجریان قانون جواب داد و متهمان به سمت طعمه به راه افتادند. در مقابل لحظه به لحظه گزارش نزدیک شدن آن ها از طریق تلفن به مأمور لباس شخصی اعلام می شد. سارقان در نزدیکی مأمور لباس شخصی قرار گرفته بودند که در اقدامی به موقع با واکنش این ضابط‌قضایی روبه رو و زمین گیر شدند.

دیگر تیم های لباس شخصی پلیس هم که در گوشه و اطراف بودند، وارد عمل شدند و خود را به نزدیکی همکارشان رساندند تا مانع از فرار متهمان شوند.

در همان دقایق اولیه راکب موتورسیکلت دستگیر شد اما دو همدستش با تهدید چاقو به دل جمعیت حاضر در خیابان ها زدند تا از چنگ پلیس بگریزند. از سوی مقابل اما مجریان قانون مجدانه به تعقیب دو جوان فراری پرداختند و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح دست به قبضه‌اسلحه خود بردند و پس از اعلام اخطار ایست، چند تیر هوایی شلیک کردند. متهمان که دیگر به انتهای خط رسیده بودند و راهی جز تسلیم نداشتند، در برابر قانون به زانو درآمدند.

سرقت روزانه 4 گوشی در خیابان

متهمان که اهل یکی از شهرهای جنوبی کشور هستند پس از انتقال به کلانتری و تشکیل پرونده در برابر افسر بازجو قرار گرفتند. سردسته این گروه سه نفره در اعترافاتش به پلیس گفت: «چندی پیش به همراه دوستانم (دو متهم دستگیر شده) از جنوب به مشهد آمدیم و نقشه سرقت های شبانه مان را طرح و عملی کردیم. شب ها در خیابان های خلوت و فرعی مشهد پرسه زنی می کردیم و با شناسایی افرادی که مشغول صحبت با گوشی تلفن همراه خود بودند نزدیک می شدیم و نقشه مان را عملی می کردیم. برخی از مال باختگان چند قدمی به دنبالمان می دویدند ولی ما با موتورسیکلت متواری می شدیم.»

این متهم جوان در ادامه اعترافاتش هم گفت که روزانه 4 دستگاه گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و گوشی های مسروقه را به مال خری فروخته و او هم گوشی های مسروقه را به کشور عراق منتقل کرده است.

ادامه تحقیقات تا شناسایی مالخر خارجی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان در جلسات بازجویی تاکنون به 110 فقره سرقت اعتراف کرده اند که احتمال افزایش جرائم از سوی این افراد مطرح و مورد بررسی است.

سردار محمد کاظم تقوی بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده اولیه به مرجع قضایی معرفی شدند و تحقیقات همکارانمان درباره شناسایی مال خر این پرونده که گوشی های سرقتی را در کشور عراق به فروش می رسانده ادامه دارد. این مقام ارشد نظامی استان با اینکه تاکنون 8 مال باخته به کلانتری شهید آستانه پرست مراجعه و گزارشی علیه این افراد تنظیم کرده اند، بیان کرد: متأسفانه اغلب مال باختگان که گوشی تلفن همراه آن ها از سوی 3جوان سارق چنگ زده و دزدیده شده گزارش سرقت را به پلیس اعلام نکرده اند که همین موضوع کار تحقیقات این پرونده را کند کرده است.سردار تقوی در انتها از شهروندانی که به تازگی تلفن همراه آن ها سرقت شده خواست تا به کلانتری شهید آستانه پرست مشهد مراجعه و شکایت خود را علیه 3جوان سارق تنظیم کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟