گرگ شهر 4 گلوله خورد و نمرد! / او در مشهد اعدام می شود+ عکس صحنه تیرباران

به گزارش رکنا، «گرگ شهر» که دارای هشت فقره سوابق کیفری است سال 94 و در حالی که پس از محکومیت در یک پرونده نزاع متواری شده بود ردپای او در سرقت خودروهای زانتیا نیز نمایان شد و بدین ترتیب از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی هم تحت تعقیب قرار گرفت. اگر چه برخی از اعضای این باند سرقت در مشهد دستگیر شدند اما «گرگ شهر» همچنان با تغییر محل های اختفای خود به خلافکاری هایش ادامه می داد.

جنایت مسلحانه

هنوز بررسی های پلیس درباره این متهم خطرناک به سرانجام نرسیده بود که اواخر مهر سال 94 جنایتی هولناک در منطقه شیرحصار مشهد رخ داد.

آن روز مأموران کلانتری سلطان آباد در جریان تیراندازی سرنشینان یک دستگاه پژو ۲۰۶ به سوی ام وی ام سواران قرار گرفتند و به جاده روستای شیرحصار عزیمت کردند. شیشه عقب خودروی ام وی ام ۱۱۰ شکسته شده و خون زیادی روی صندلی ریخته بود. در همین حال فردی که خود را از سرنشینان ام وی ام معرفی می کرد به مأموران گفت: از سوی سرنشینان پژو ۲۰۶ مورد حمله مسلحانه قرار گرفته اند که در این میان جوان ۳۰ ساله ای به نام «الف» با اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان طالقانی منتقل شده است. بنابراین گزارش، در بررسی های بیشتر پلیس چهار متهم در این باره دستگیرشدند و یک دستگاه پراید هاچ بک خون آلود نیز توقیف شد. تحقیقات مشخص کرد که پراید مذکور سرقتی است و افراد تحت تعقیب در این پرونده جنایی نیز از سارقان حرفه ای هستند. این در حالی بود که یکی از متهمان دستگیر شده که ۱۱ فقره سابقه کیفری دارد علت این نزاع خونین مسلحانه را وجود یک زن اعلام کرد اما متهم دیگری که به اتهام مشارکت در سرقت دستگیر شده بود ماجرای دیگری را مطرح کرد. او گفت: یکی از طرف‌های مقابل حدود ۲۰ کیلوگرم مایع ساخت شیشه (مواد مخدر صنعتی) را بیرون ریخت که همین موضوع منجر به ناراحتی طرف دیگر شد و این گونه نزاع مسلحانه رخ داد. اما یکی دیگر از متهمان سابقه دار از حمله «گرگ شهر» به ام وی ام سواران خبر داد و گفت: در باغ ویلای یکی از دوستانمان بودیم که «ج» (معروف به گرگ) با «ف» تماس گرفت و به صورت تلفنی با هم مشاجره کردند. فردی که آن سوی خط بود اظهار کرد: «الان برای دعوا می آیم!» سپس «ف» به ما گفت: زن ها را بیرون ببرید که اتفاقی برای شان نیفتد!!

وقتی ما سوار بر ام وی ام قصد خروج از محل را داشتیم ناگهان گرگ شهر به همراه جوان دیگری به نام «ش» رسیدند و با اسلحه شکاری کمر شکن به سوی ما شلیک کردند که «الف» مجروح شد و چند روز بعد در بیمارستان طالقانی جان سپرد. گزارش خراسان حاکی است، پس از وقوع این جنایت پرونده ای نیز در اداره عملیات ویژه پلیس مشهد گشوده شد و تلاش ها برای دستگیری «گرگ شهر» ادامه یافت.

پیگیری پرونده طلاهای تقلبی

در حالی که تلاش پلیس با صدور دستورات قضایی از چند شعبه دادسرا برای دستگیری گرگ شهر وارد مرحله جدیدی شده بود، کارآگاهان اداره عملیات ویژه همزمان با پیگیری پرونده ساخت و فروش طلاهای تقلبی با فاکتورهای جعلی در مشهد به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد، «گرگ شهر» نیز در این ماجرا نقش دارد بنابراین آن ها با انجام یک سری تحقیقات غیرمحسوس، اعضای این باند را زیر نظر گرفتند و با دستگیری برخی از متهمان مشخص شد که زن جوانی قصد دارد با یک مدرک جعلی به ملاقات یکی از محکومان این باند در زندان مشهد برود به همین دلیل کارآگاهان با نظارت مستقیم سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس وقت پلیس آگاهی خراسان رضوی) و کسب دستورات ویژه از معاون دادستان مشهد، شرایط ملاقات این زن با محکوم مذکور را فراهم کردند و سپس با اطلاعات به دست آمده، این زن جوان را در حالی دستگیر کردند که از داخل کیف وی فاکتور جعلی و طلاهای تقلبی کشف شد.

jpgfile_20263_680329_637115444277963631

درگیری مسلحانه گرگ شهر و پلیس

بررسی های دقیق کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی که با راهنمایی های شبانه روزی قاضی حیدری (معاون وقت دادستان) همراه بود نشان داد که «گرگ شهر» نیز در این ماجرا نقش دارد و قرار است در ملاقاتی مخفیانه با دیگر اعضای باند حضور یابد. به همین دلیل این پرونده در حالی حساس تر شد که کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی نیز به سرنخ هایی از مخفیگاه «گرگ شهر» دست یافته بودند. بنابراین عملیات هماهنگ اطلاعاتی در چند شاخه پلیسی متمرکز شد اما با توجه به مسلح بودن «گرگ شهر» و احتمال درگیری مسلحانه، قاضی «حیدری» دستور داد تا کارآگاهان با رعایت جوانب امنیتی و به طور غافلگیرانه وارد عملیات دستگیری شوند.

وقتی کارآگاهان محل اختفای متهم خطرناک را در منطقه بولوار شهید رستمی مشهد به محاصره درآوردند ناگهان «گرگ شهر» که متوجه حضور پنهانی پلیس در محل شده بود، دست به سلاح برد و برای فرار از چنگ قانون به سوی کارآگاهان شلیک کرد. در این حال کارآگاهان نیز پس از دادن اخطارهای قانونی وارد مخفیگاه وی شدند و با شلیک چهار گلوله او را داخل راهروی منزل نقش بر زمین کردند. «گرگ شهر» بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت اما هیچ کدام از گلوله ها به نقاط حساس بدن وی اصابت نکرده بود. این در حالی بود که دو متهم دیگر از همدستان وی نیز در این پاتوق دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان دو قبضه کلت جنگی، مواد مخدر صنعتی، فاکتورهای جعلی طلا و... کشف و ضبط شد.

ماجرای زخمی شدن «گرگ شهر»

بنابراین گزارش، بررسی های پلیس درباره پرونده ها و سوابق دیگر «گرگ شهر» و با توجه به اعترافات متهمان دیگری که قبلاً دستگیر شده بودند، مشخص کرد، وی در یک درگیری با فرد دیگری که «ع» نام دارد با اصابت دو گلوله مجروح شده بود اما خود را در همان حالت خون ریزی شدید به منطقه احمدآباد مشهد کشانده و فرد دیگری گلوله ها را از بدن وی خارج کرده است. همچنین تحقیقات بیشتر بیانگر آن بود که نزاع گرگ شهر و «ع» نیز در ماجرای سرقت خودرو رخ داده است که بررسی ها درباره جرایم و سوابق دیگر وی با صدور دستورات ویژه قضایی ادامه یافت.

«گرگ شهر» بیمارستان را به هم ریخت

بنابراین گزارش، با انتقال این متهم خطرناک به بیمارستان ثامن الائمه(ع) مشهد، وی بلافاصله تحت درمان قرار گرفت و با وجود آن که گلوله ها به نقاط حساس بدن وی اصابت نکرده بود ، با تلاش کادر درمانی، زندگی دوباره یافت و از مرگ نجات پیدا کرد اما او در همین حال نیز به جرایم خود ادامه داد و با تخریب اموال دولتی، نظم بیمارستان را نیز به هم ریخت که در نهایت با حدود هفت عنوان اتهامی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد روبه رو شد.

صدور حکم قصاص نفس

 با تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، کیفرخواست این پرونده با عناوین اتهامی متعدد صادر شد اما از آن جایی که رسیدگی به اتهامات این فرد و دیگر همدستانش از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، این پرونده با صدور دستوری از سوی مقامات قضایی استان، به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات زبده این شعبه مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. «ج» معروف به «گرگ شهر» در چندین جلسه دادگاه که به ریاست قاضی مصطفی بنده ای و مستشاری قاضی محمد شجاع پور فدکی برگزار شد پای میز محاکمه نشست و به سوالات فنی و تخصصی قضات با تجربه دادگاه پاسخ داد. او اگرچه تلاش کرد تا با داستان سرایی های خاص، حقیقت ماجرای تلخ جنایت مسلحانه را به بیراهه بکشاند اما هر بار سوالات دقیق قضایی، او را در مخمصه ای گرفتار می کرد که به ناچار لب به اعتراف می گشود. بنابراین گزارش در نهایت قضات دادگاه شعبه پنجم کیفری یک استان خراسان رضوی با اخذ آخرین دفاعیات متهم 43 ساله و وکیل مدافع، به شور پرداختند و به اتفاق آرا او را به قصاص نفس و تحمل زندان محکوم کردند. در این رای که به وکلای طرفین پرونده ابلاغ شده و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است، اتهامات «ج» و همدستانش زیر ذره بین قضاوت قرار گرفته و با قراین و شواهد مستندی که چون دانه های زنجیر به یکدیگر ارتباط یافته اند، احکام قاطعی با استناد به مواد قانونی، صادر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سجادپور

کدخبر: 524439 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟