سرقت منزل در تهران و فرار به یزد

به گزارش رکنا ، سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" در تشریح جزئیات این خبر گفت: ساعت یک بامداد پنجم مهرماه امسال مرد جوانی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس و از سرقت اموال منزلش در محدوده بزرگراه رسالت به کلانتری 190 مجیدیه اعلام شکایت کرد.

وی بیان داشت: با انجام تحقیقات اولیه توسط ماموران کلانتری مجیدیه و تایید صحت خبر، پرونده تشکیل شده برای شناسایی عامل یا عاملان سرقت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با دریافت پرونده، کارآگاهان بلافاصله به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل وقوع سرقت شدند و در بررسی اولیه صحنه جرم مشخص شد سارق یا سارقان از زمین خالی مجاور منزل مسکونی ویلایی وارد حیاط و با تخریب درب ورودی، وارد ساختمان شده اند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی ابراز داشت: شاکی در تحقیقات مقدماتی به کارآگاهان گفت: ساعت 7 عصر از منزلم خارج شدم و پس از مراجعه متوجه شدم که درب سمت حیاط منزل تخریب شده است. زمانیکه وارد منزلم شدم با برهم خوردگی منزل مواجه و متوجه شدم وسایلی از قبیل: 2دستگاه دوربین عکاسی و فیلمبرداری، 2 دستگاه گوشی تلفن همراه، مبلغ حدود دو هزار دلار و یک رشته زنجیر طلا (در مجموع به ارزش تقریبی 300 میلیون ریال) سرقت شده است.

نثاری با بیان اینکه ماموران برای کشف جرم به تحقیقات میدانی پرداختند ، گفت: در این تحقیقات به دست آورند که مرد میانسالی سرقت را انجام داده است و در گام بعدی تصویر واضحی از وی به دست آوردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: درپایش های اطلاعاتی، هویت این فرد به نام "قادر 43 ساله" با 9 فقره سابقه کیفری شناسایی شد و ماموران موفق شدند مخفیگاه وی را در شهر یزد شناسایی کنند.

نثاری اضافه کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با اخذ نیابت قضائی تیمی از ماموران عملیات این پایگاه برای دستگیری متهم راهی شهر یزد شدند.

وی اظهار کرد: با ورود کارآگاهان به شهر یزد، مراقبت های ویژه پلیسی از مخفیگاه متهم آغاز شد در نهایت کارآگاهان موفق شدند متهم را در دهم آذرماه در مخفیگاهش دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم انتقال دهند.

این مقام پلیسی گفت: متهم که در ابتدا منکر ارتکاب سرقت منزل بود، با دیدن تصویرخود لب به اعتراف گشود و اظهار داشت، اموال را پس از سرقت در محدوده میدان شوش به افراد عبوری فروخته ام و بلافاصله به شهر یزد گریخته ام.

نثاری در انتها با بیان اینکه سارق به سرقت اموال مال باخته به صراحت اعتراف کرد، افزود: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مال باختگان و کشف سایر جرائم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟